Спостереження за жучком-сонечком
Пропоную сьогодні поспостерігати за цікавим жучком-сонечком.
Запитайте дитину, який жучок? Якого він кольору? Що він має на спинці?
Потім можна запропонувати дитині намалювати такого жучка разом з Вами. Намалюйте жучка, а дитина хай домалює йому цяточки. Їх можна малювати пальчиком, ватною паличкою тощо. Успіхів!
(Bихователь Ваніна О.О.)
Сьогодні пропоную вам, шановні батьки, стати разом із дитиною дослідниками. Поспостерігайте за такою звичною і здавалося б звичайною водою! На допомогу вам наступне заняття. Успіхів!
Тема: «Забави з водою»
Мета: познайомити дітей з властивостями води: прозора, без смаку, без кольору; дати уявлення за допомогою дотику (теплий – холодний); сприяти розвитку і збагаченню активного словника; закріпити знання про кольори. Розвивати мовлення, увагу, довільну пам’ять. Викликати бажання гратися разом з іншими. Виховувати бережливе ставлення до природи, спонукати до привітної взаємодії з однолітками.
Хід заняття.
· Діти, сьогодні у нас буде трішки незвичне заняття, ми з вами спробуємо побути маленькими чарівниками. Але спочатку нам потрібно відгадати загадку:
Буває хмаркою вона,
Пушинкою бува,
Рідка буває і тверда.
Це що? Звичайно, це вода.
· Молодці, це вода, нею ми користуємося щодня. Скажіть, а навіщо нам потрібна вода? (Щоб пити, варити їжу, купатися тощо).
· Діти, подивіться, тут є 3 склянки з водою, але вони різні. Давйте знайдемо, чим вони відрізняються:
У першій склянці – звичайна вода.
Це водичка, яку ми п’ємо.
У другій склянці – гаряча вода.
Це гаряча водичка, нею заварюють чай. Таку воду називають окріп, дітям самим в жодному разі не можна чіпати її, тому що можна обпектися.
У третій склянці – лід.
Діти, доторкніться до нього, який він? (холодний). А чому водичка перетворилася на лід? (Тому що вона замерзла).
Вода потрібна всім, не лише людям, а й звірятам, пташкам, рослинам. Жахливо навіть уявити нашу землю без води.
· А зараз давайте з вами пограємо в гру.
Д/гра «Навіщо потрібна вода».
Вода потрібна людям, щоб… (пити, митися, варити їжу).
Вода потрібна рослинам, щоб… (рости, жити).
Вода потрібна тваринам, щоб… (пити, купатися).
· Діти, подивіться на ці дві баночки.
· Яка в цій баночці вода? (чиста і прозора).
· А в цій? (забруднена, каламутна).
· Яку водичку можна пити? (чисту).
· А каламутну і забруднену можна пити? (ні). Чому? (можна захворіти)
· Так, правильно всім потрібна тільки чиста вода.
· Діти, а де в нас ще є вода? (у крані). А для чого вона нам потрібна? (для того, щоб мити ручки). Але крани потрібно закривати, коли помили ручки, водичку треба берегти.
· Діти, а ви вірите в дива? Зараз ми з вами побудемо чарівниками. Тихесенько всі сідаємо, чарівні фокуси розпочинаємо.
Дослід 1.
· Що перед вами на столі? (Вода).
· Якого кольору вода? (Прозора).
· Пахне водичка? (Ні, не пахне).
· А зараз давайте наберемо на пензлик фарби і вмочимо його в стаканчик. Що вийшло?
· Вода стала кольоровою. Якого кольору вода?
Дослід 2.
· Діти, подивіться, що це у мене?(баночки з водою).
· Скільки у мене баночок?(Дві).
· А що стоїть на столі?(стаканчики), скільки їх?(багато).
· А у кожного з вас скільки стаканчиків?(по одному).
· Вода прозора? (прозора).
· Без запаху?(так).
· Без смаку? Ану спробуйте її. Яка вона?(солона).
· Чому вона солона? (тому, що додали сіль).
· А ця? (солодка).
· Чому вода солодка?(тому, що поклали цукор).
· Отже, діти, в природі вода не має ні смаку, ні запаху. Але якщо ми добавляємо цукор, вода стає якою? (солодкою). А якщо сіль? (солоною).
Підсумок:
· Діти, про що ми з вами говорили на занятті? (про воду).
· А кому потрібна вода? (людям, тваринкам і пташкам).
· Навіщо людям потрібна вода? (пити, мити руки, купатися).
· Молодці! Ви були дуже уважними, слухняними на занятті.
(Bихователь Ваніна О.О.)
Коментарi