/Files/images/muzika/20210315_222649.jpg

МУЗИЧНА СТОРІНКА ДЛЯ НАЙМЕНШИХ ВИХОВАНЦІВ ТА ЇХ БАТЬКІВ

Усі, хоч раз у своєму житті, чули про унікальний вплив музики на розвиток дитини. Та, попри це, у більшості батьків усе одно виникають запитання: "Чи варто навчати дитину музиці? Навіщо це їй?" У той самий час батьки зовсім не вагаються у виборі, коли мова йдеться про навчання їхньої дитини математиці, мов або інших наук.

При народженні кожна дитина маєтонкий музичний слух і добре відчуття ритму.Втім, якщо ці здібності не розвивати, з часом вони згасають. На думку дослідників, саме завдяки музичному слуху та відчуттю ритму малюки здатні сприймати мовлення. Із суцільної мішанини звуків вони з часом починають виокремлювати слова, упізнаючи їхні ритмічні схеми. Усього за кілька місяців у пам'яті малюка накопичуються сотні слів: ритмічно - звуковисотно - інтонаційно організованих звукових елементів.

Малюки ростуть, йдуть до дитячого садка... І саме в цей час розвивати їхні розумові здібності, збагачувати палітру емоційності, зміцнювати духовне та психічне здоров'я та навіть формувати теплі, довірливі стосунки з однолітками, педагогами та батьками можна за допомогою свідомого навчання музиці. Музика має великий вплив на формування свідомості дитини, її духовного світу, сприймання навколишнього. Будь - яке музичне спілкування з дитиною слід будувати на спільній діяльності - партнерстві, де ведучий - дорослий, а партнер - учасник - це дитина.

/Files/images/muz_kervnik/image.jpg

Любов до музики, прищеплена в ранньому дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Ранній музичний розвиток відкриває широкий шлях до шнтенсивного розвитку сенсорних здібностей, створює надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всїх пізнавальних процесів, гармонійного поєднання емоційного і раціонального духовного життя дитини у майбутньому.

Тож, підтримайте свою дитину, допоможіть їй розкрити себе ще з раннього дитинства.

/Files/photogallery/9287_html_56ec3dbe.png

Події, що відбуваються зараз в нашій країні, певною мірою торкаються всіх її громадян, та особливо болісно переживають кризові ситуації діти.

У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається. Тому у теперишніх умовах ми повинні перемістити фокус уваги на підтримку і нормалізацію психічного стану дiтей. Як допомогти їм пережити ці ситуації?

Фахівці рекомендують співати дітям КОЛИСКОВІ ПІСНІ та слухати спокійну музику. Співаючи колискову, Ви допоможите дитині заспокоїтися та повернете свою психо - емоційну врівноваженість. Спокійний монотонний спів і звучання рідного голосу повертають спокій у маленьке серденько та мислення дитини.

Сила колискових пісень криється у своєрідній манері виконання. Заспокійливо - заколишуюче повторення однієї і тієї ж самої музичної фрази у вузькому діапазоні не тільки заспокоює психо - емоційний стан, а й заколисує її. Колискова пісня - це перший пісенно - поетичний твір, до якого долучається дитина. Непомітне введення у світ мистецтва через колискову, поза сумнівом, формує у дітей любов до української культури та народного мистецтва (фольклору).

Якщо говорити про значення колискової пісні в українській традиції, то колискова в першу чергу виступала родинним оберегом, невидимою силою, яка захищала дитину. З енергетичної точки зору, спів матері створює міцне захисне коло навколо дитини. Ще здавна у всіх народів світу колискова є оберегом дитячого сну.

Мама є найсильнішою берегинею для своєї дитини. Той зміст, який вона вкладає в колискову, є магічним, здатним захистити дитину від усіх негараздів. Адже, співаючи своїй дитині, мати передає свою любов, закликає добру долю.

Саме тому колискова закладена у нас на генетичному рівні.

/Files/images/muzika/Screenshot_20220614-163504_Google.jpg

Щоб послухати перед сном разом з малюками чудові лагідні Колискові пісні та відчути їх образи завдяки анімаційному супроводу, пропоную перейти за ПОСИЛАННЯМИ:

https://youtube.com/watch?v=-ncpIu0bvXE&feature=share

https://youtube.com/watch?v=jnBq3XtQGGU&feature=share

https://youtube.com/watch?v=_ym5NnLn2CQ&feature=share

https://youtube.com/watch?v=W5L0IuCvI2c&feat

У багатьох українських колискових ведучим персонажем є Котик. Адже Кіт - символ оберегу дому (спить на печі, стереже спокій, не відходить далеко від дому, завжди повертається). Саме тому на нашій Музичній сторінці для зустрічі з малюками зявляється Котик. ЗНАЙОМТЕСЯ !

Музичне відео-заняття для найменших Прийшла Киця до малят

Музичний керівник: Великоданова І.Ю.

Шановні батьки, щоб відволікти вас від тривожних думок та провести з користю час, пропоную вам разом з малюками цікаву музичну подорож разом із Зайчиком - Вуханчиком.

/Files/images/Screenshot_20210525-200845_OK.jpg

Літні музичні розваги із зайчиком Вуханьчиком - ранній та молодший дошкільний вік. (МУЗИКОТЕРАПІЯ).

Музичний керівник: Великоданова І.Ю.

«Традиційні забавлянки для найменших»

Як відомо, ранній вік маляти – це період найпотужнішого розумового, психічного та фізичного розвитку. Задля того, щоб стимулювати цей розвиток, активізувати пізнавальні процеси, розвивати емоційність дитини, пробуджувати інтерес до творчості народна педагогіка виробила універсальний засіб: забавлянки для найменших.

Зазвичай діти дуже легко засвоюють забавлянки і невдовзі здатні відтворювати їх самотужки, адже їх форма та зміст є максимально простими для сприймання, а текст має віршовану форму, що дає змогу зацікавити дитину та сприяти розвитку її музичних здібностей: інтонаційного та тембрового слуху, відчуття ритму, музичної пам’яті.

Традиційні українські забавлянки можна згрупувати за віковою спрямованістю:- Для немовлят- Для дітей, які почали сидіти або ходити- Для дітей 3 – 5 років

Отже, спочатку дорослі співають забавлянку дитині, вона запам’ятовує послідовність рухів, мелодію, слова, а потім самостійно виконує її.

У цілому дітям властиве активне, дійове мислення. Їм легше щось зробити, аніж розповісти про зроблене. Приміром, просто згинаючи і розгинаючи пальці, або крутячи ручкою («качечка»), дитина по-перше, засвоює мовні та музичні інтонації, по-друге – розвиває гнучкість та точність рухів, дрібну моторику, яка є необхідною для розвитку сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, мовлення та музичних здібностей.

Граючись наприклад у «Сороку-ворону», дорослий масажує дитині кінчики пальців руки, збуджуючи нервові закінчення, пов’язані з корою головного мозку, вдосконалюючи сенсорні можливості дитини. У зв’язку з цим інтенсивно розвивається зорова, тактильна і кінестетична чутливість, фонематичний і музичний слух, здатність розрізняти різні шуми, голоси людей, звуки і тони музики. Дитина навчається сприймати ритмічний малюнок і супроводжувати його рухами, оволодіває майстерністю різноманітного музичного руху. Анологічними є і всім відомі забавлянки «Кую, кую ніжку», «Куй, куй, чобіток». Тут вже дорослий масажує дитині нервові закінчення стопи, водночас здійснюючи профілактику плоскостопості.

Особливо подобаються дітям забавлянки, які виконує дорослий одночасно з підкиданням дитини на нозі, ніби імітуючи їзду на конику, так звані чукикалки - забавлянки, початковими словами яких є «чук-чук», «чуки» тощо.

Забавлянки надзвичайно важливі не тільки для малюків, а і для дітей старшого віку. Якщо спонукати старшу дитину співати забавлянки малюку, то вона вчитиметься зацікавлювати свого маленького глядача і утримувати його увагу, вправлятиметься подавати інформацію інтерактивно. Відтак творчо розвиватимуться і слухач-глядач, і виконавець.

Діти, яких змалечку забавляють отримують надзвичайно потужний поштовх для розвитку. Окрім цього – це таке приємне, емоційне і психологічно необхідне спілкування дитини з дорослим, основане на тактильних відчуттях, яке викликає почуття любові, фізичного та душевного комфорту. Отже, пропонуємо вашій увазі тексти забалянок, як українські народні, так і сучасні авторські, які ви можете виконати та промузикувати разом з дітьми. Їх можна ритмічно промовляти, не використовуючи сталої мелодичної структури, а можна виконувати на прості мелодії як пісеньки, поєднуючи з мімікою, жестами та елементами гри. Це сприяє імпровізації та створенню різних мелодичних варіантів до одного музичного тексту.

«Ладусі»

/Files/images/muzika/istockphoto-1291327407-612x612.jpg

Дорослий садить дитину на коліна, бере її ручки у свої і злегка сплескує долоньку об долоньку (старші дітки можуть виконувати самостійно за показом дорослого): "Ладусі, ладусі, лагідненьки ладусі, Ручки маленьки плещуть потихеньку". Дорослий тріпоче долоньками дитини, імітуючи крильця. Пальці рук дитини розслаблені: "Гулечки полетіли-полетіли-полетіли, на голівку сіли.

«Качечка»

/Files/images/muzika/png-transparent-duckling-bird-baby-feathers-plumage-beak-easter-duck-happy-easter-adorable-easter-thumbnail.png

На слова забавлянки дитина крутить ручкою, широко розчепирівши пальці: "Качечка летіла, хвостиком вертіла, хвостиком вертіла; на голівку сіла".

«Печу хлібчик»

/Files/images/muzika/3.jpg

Дитину садовлять на коліна, беруть за щічки і хитають: "Печу-печу хлібчик, діткам на обідчик: Меншенькому - менший, більшенькому - більший". Чукикають на колінах: "А паничам калачі, щоб сиділи на печі". Високо підкидають: "Шусть у піч! Шусть у піч!"

«Наловив дід щук»

/Files/images/muzika/schuka-risunok-dlya-detey-0.jpg

Дитину злегка підкидають на колінах та ритмічно примовляють: "Ой чук-чук-чук, наловив дід щук. Баба рибку пече. Сковорідка тече. Баба діда за бороду: (злегка трусять за плечі): « Купи, діду, сковороду!»

«Зайчик»

/Files/images/muzika/1645417095_63-kartinkin-net-p-kartinki-zaichika-64.jpg

Дитину садять на коліна, легенько смикають за вушко в ритмі забавлянки, та приказують: " Зайчику, зайчику, де ти бував?- У млині, у млині"; (похлопують по колінцям) "- Що ти видав?" (смикають за вушко). "- Міх муки, міх муки " - (похлопують по колінцям) "- Чом ти не брав?" (смикають за вушко) "- Там були кравчики з золотими паличками" - (похлопують по колінцям). Далі підкидають на колінах: "- Ледве я втік, через бабин тік, тай через колоду". На кінець розставляють коліна і дитина ніби провалюється між них: "- Шубовсть у воду!"

«Кую ніжку»

/Files/images/muzika/Screenshot_20210605-135613_Instagram.jpg

Постукують дитині кулачком по стопі і приказують: "Кую, кую ніжку, поїду в доріжку.Там ніжкам ночувать, треба коника кувать... Дай, бабусю, молотка - підкуємо чобітка! Як не даси молотка, не підкую чобітка".

«Сонечко і хмарки»

/Files/images/muzika/bfddb6a0f917932260550ff91928396a.jpg

Дитина стискає пальчики у кулачки – це хмарки, і ритмічно ударяє кулачками: "Хмарки налетіли, сонечко закрили, грім і блискавиця, страшно подивитись" (ховає обличчя за долоньками). "Вітерець повіяв" - (дує на пальчики); " Хмароньки розсіяв" - (розводить ручки, відкриваючи обличчя). "Сонечко проснулося" - (з’єднує долоні, а пальчики випростовує, як промінчики у сонця); "Діткам усміхнулося" - (тримаючись за щічки хитає голівкою і усміхається)

«Ліхтарі»

/Files/images/muzika/image_562711122128593752954.jpg

Дитина стискає пальці в кулачки, а потім різко випростовує - так мерехтять ліхтарики: " Вже стемніло на дворі, засвітились ліхтарі. Хай ліхтарики горять, будуть діточки гулять".

Сподіваюся, вам стали довподоби наші літні музичні розваги із Зайчиком - Вуханчиком та Кицею... То ж, запрошую вас, наші маленькі музиканти, разом з вашими мамами, татами, бабусями та дідусями, братиками та сестричками до зустрічі з улюбленими героями. Що ж, рушаймо!

Літні музичні розваги з кицею Мурою та зайчиком Вуханьчиком- ранній та молодший вік, МУЗИКОТЕРАПІЯ.

Музичний керiвник: Великоданова I. Ю.

Ой, дивіться!

Жовтенькі клубочки ходять біля мами - квочки: дзьобик, ніжки, оченята... Здогадались? Це ж КУРЧАТА! Поруч Півник - Співунець. Має гарний гребінець! Він сідає на току і кричить: " КУ - КУ - РІ - КУ !"

Що ж, давайте познайомимося з нашими новими друзями!

Літня музична розвага "Півник - Співунець" - ранній та молодший дошкільний вік, МУЗИКОТЕРАПІЯ.

Сподіваюся, що вам дуже сподобалися наші нові друзі. А які чудові пісеньки ми з вами почули! Давайте вивчемо їх і заспіваємо разом з батьками!

Музичний керiвник: Великоданова I. Ю.

Кiлькiсть переглядiв: 114

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.