27.08.2023 відбулось звітування керівника КЗ "ДНЗ № 438" Чеботар А.В., щодо функціонування закладу дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році та пріоритетні завдання на 2023/2024 навчальний рік

Звіт

керівника комунального закладу на загальних зборах колективу, ради та громадськості ЗДО за 2022/2023 навчальному році

Даний звіт складено відповідно до статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, педагогічною радою та громадськістю.

Мета звітування: подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно–громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Завдання звітування:

1. Забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти.

2. Стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.

У своїй діяльності заклад керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 86, наказами та рекомендаціями Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України, іншими законодавчими актами, власним Статутом. Заклад дошкільної освіти за проєктною потужністю розрахований на 225 місць, а в 2022/2023 н.р. виховувалися 270 дітей дошкільного віку, відповідно затвердженої мережі. Групи комплектуються залежно від умов роботи закладу та віковими ознаками. У дошкільному закладі функціонують 2 групи раннього віку та 9 груп для дітей дошкільного віку. Зараховування дітей до дошкільного закладу здійснюється на підставі заяви батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини, направлення територіального відділу освіти Комунарського району. Режим роботи ЗДО № 438 з 6.30 до 18.30 години з п’ятиденним робочим тижнем, з 12 годинним перебуваннямдітей.

Загальні відомості про заклад дошкільної освіти

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок)

№ 438 Харківської міської ради» (далі - ЗДО) знаходиться за адресою: м. Харків, вулиця Велика Кільцева, 14А, тел. 725-53-71, заклад побудований в 1992 році, розрахований на 12 груп (225 місць).

У 2022/2023 3навчальному році функціонувало 11 груп. На 05.09.2022 мережа груп була сформована таким чином:

№ групи Вік дітей Кількість дітей
1 ранній вік група №1 20
2. ранній вік група №4 21
3. молодший дошкільний вік ( група №7, 4 й рік життя) 24
4. молодший дошкільний вік ( група №12, 4 й рік життя) 23
5. середній дошкільний вік (група №3, 5-й рік життя) 21
6. середній дошкільний вік (група №10, 5-й рік життя) 23
7. середній дошкільний вік (група №11, 5-й рік життя) 29
8. старший дошкільний вік(група №2, 6-й рік життя) 35
9. старший дошкільний вік(група №5, 6-й рік життя) 21
10. старший дошкільний вік(група №6, 6-й рік життя) 27
11. старший дошкільний вік(група №9, 6-й рік життя) 26
Всього дітей: 270

Аналіз відвідувань за останні 3 роки показав, що кількісний склад дітей поступово зменшується.

У 2022/2023 навчальному році функціонували 1 група з 12-годинним перебуванням дітей в закладі (ранній вік) та 2 групи з 10,5 годинним перебуванням дітей ( старший дошкільний вік).

Режим роботи дошкільного закладу складає:

№ з/п Вік № групи Час роботи Термін перебування дітей
1 ранній дошкільний вік 1 6:30-18:30 12 год.
2 старший дошкільний вік 2 7:45-16:45 9 год.
3 середній дошкільний вік 3 7:30-18:00 10,5 год.
4 ранній дошкільний вік 4 7:45-16:45 9 год.
5 старший дошкільний вік 5 7:45-16:45 9 год.
6 старший дошкільний вік 6 7:45-16:45 9 год.
7 молодший дошкільний вік 7 7:30-18:00 10,5 год.
8 старший дошкільний вік 9 7:45-16:45 9 год.
9 середній дошкільний вік 10 7:45-16:45 9 год.
10 середній дошкільний вік 11 7:45-16:45 9 год.
11 молодший дошкільний вік 12 7:45-16:45 9 год.

Треба зазначити, що внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 №2102-ІХ «Про введення воєнного стану в Україні», освітній процес в закладі дошкільної освіти проводився - Дистанційно (онлайн та офлайн)

Адміністративний склад дошкільного закладу

Завідувач дошкільним закладом – Чеботар Антоніна Василівна, освіта вища педагогічна, загальний стаж роботи - 44 роки, педагогічний – 43, на посаді – 19 років;

вихователь-методист – Павленко Наталя Сергіївна, освіта вища педагогічна, загальний стаж роботи – 11 років, на посаді – 4 роки.

Педагогічний склад закладу

Категорія педпрацівника Всього працівників Освіта Молоді працівники до 3 років
Середня спеціальна Вища
1 Завідувач 1 1
2 Вихователь-методист 1 1
3 Вихователь 9 4 5 1
4 Музичний керівник 2 1 1
Інструктор з фізичної культури 1 1
Практичний психолог 1 1

Педагогічним та обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти укомплектований.

За останні роки збільшилась кількість педагогічних працівників, які мають вищу освіту, та зменшився процент з середньою спеціальною освітою.

Проходження курсів підвищення кваліфікації

У 2022/2023 навчальному році курси підвищення кваліфікації пройшли: інструктор з фізичної культури Шайкіна Я.В., вихователі: Шашкова В.О., Соколова М.В., про отриману на курсах інформацію педагогічні працівники звітували на виробничій нараді.

Атестація педагогічних працівників закладу

Внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 №2102-ІХ «Про введення воєнного стану в Україні», на підставі листа МОН України від 15.03.2022 №1/3454-22 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році», відповідно п.3.2, 3.20, розділу ІІІ

Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 930 від 06.10.2010, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за № 1255/18550 (із змінами), термін атестації Соколовій М.В., вихователю, перенесено на один рік. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 1 вересня і закінчується 31 травня. Діяльність ЗДО регламентується планом роботи, який складено на навчальний рік, схвалено педагогічною радою 31.08.2022, затверджено завідувачем ЗДО. З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу в ЗДО функціонує веб-сайт, де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти. Упродовж навчального року інформація про роботу закладу, цікаві моменти життя нашого садочка та життя вихованців висвітлюються в соціальній мережі «Фейсбук», дистанційна форма навчання відбувалась через платформу Padlet, сайт ЗДО 438.

Персональний внесок керівника з підвищення рівня організації освітнього процесу у навчальному закладі. - Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку: На виконання Закону України “Про дошкільну освіту”, листа МОН України від 18.12.2000 року “Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку, Інструктивно-методичного листа МОН України від 04.10.2007 року «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні заклади”, «Про здійснення соціально педагогічного патронату» (від 17.12.2008 №1/9 – 811 ), для заохочення дітей, які не відвідують заклади дошкільної освіти, на сайті ЗДО є номер телефону закладу, за яким батьки майбутніх першокласників мають змогу звернутися до будь-яких фахівців та отримати кваліфіковану консультацію чи допомогу. Впродовж 2022/2023 навчального року таких звернень до ЗДО не було. У зв'язку з введенням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», відповідно до листів МОН України «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році» від 27.07.2022р. № 1/8504-22, «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022р. № 1/3845-22 та рішення педагогічної ради ЗДО (протокол № 1 від 31.08.2022р.), в закладі дошкільної освіти було розроблено та затверджено Положення про дистанційну форму роботи з використанням асинхронного навчання на 2022/2023 навчальний рік. Завдяки партнерській взаємодії адміністрації та педагогів, для батьків вихованців були створені умови, щоб бути повноцінними учасниками освітнього процесу в дистанційному режимі. Метою дистанційної роботи було надання освітніх послуг шляхом застосування у сучасних інформаційно-

комунікаційних технологій. Взаємодія з родинами в умовах впровадження дистанційної освіти здійснювалася у форматі «педагог – батьки – дитина». Це пов’язане з не сформованістю багатьох навичок у дітей, таких як опанування самостійного читання, вміння роботи з ІКТ, самоорганізації тощо. Батьки вирішували у який зручний час для них і дитини цю інформацію (аудіо-, відео-, тексти казок, віршів, приклади організації дитячого експериментування, ігрової, зображувальної та інших видів діяльності дітей раннього і передшкільного віку) запропонувати власній дитині, враховуючи її психофізіологічний та емоційний стан. Для проведення освітньої онлайн роботи в асинхронному режимі з дітьми дошкільного віку використовувалися платформи веб-сайту ЗДО, соціальної мережі Facebook , платформу Padlet, сайт ЗДО 438 , взаємодія з батьками здійснювалася через Viber-групи ,Telegram.

Для підвищення фахового рівня педагогів з оволодіння цифровими технологіями впродовж року було організовано системний методичний супровід: створена падлет дошка з різноманітними необхідними ресурсами для планування та здійснення освітнього процесу з дітьми; робота творчих груп педагогів за віковими категоріями для розроблення календарного планування та методичного забезпечення дистанційної освіти; організовано курси підвищення кваліфікації «Цифрові інструменти Google для освіти», які пройшли всі педагоги закладу та отримали сертифікати базового та середнього рівня; проводилися майстер-класи, семінари-практикуми, літературні читання, фестивалі; надавалася систематична консультативна допомога. Організація різних форм виховної роботи та освітній процес у ЗДО здійснювався відповідно до чинних програм.

Учасниками освітнього процесу ЗДО є: діти, педагогічні працівники, батьки (особи, які їх заміняють). З огляду на основні пріоритети дошкільної освіти в Україні та вимоги сучасності в ЗДО освітній процес спрямований на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти, та спрямовано на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, на збагачення вихованих традицій українського суспільства сучасними досягненнями та прогресивними світовими тенденціями у сфері освіти. Діяльність практичного психолога закладу освіти була спрямована на психологічну допомогу та емоційну підтримку учасників освітнього процесу, на збереження і зміцнення психічного здоров’я в умовах військового стану, опанування техніками стабілізації емоційного стану (як то технік заземлення, дихання, самомотивації, тощо) та розвиток стресостійкості особистості, оскільки це головне завдання закладу освіти на 2022/2023 навчальний рік.

Відповідно частини 3 ст. Закону України «Про освіту» в ЗДО сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, яку схвалено педагогічною радою закладу (протокол № 1 від 31.08.2022 року). Але, оскільки, в ЗДО здійснювалася дистанційна робота виключно в асинхронному навчанні, у педагогів не було можливості спостерігати за розвитком дітей, зворотній зв'язок з батьками теж був не постійний і не систематичний, тому моніторинг рівня компетентності вихованців та обстеження практичного психолога ЗДО на предмет психофізіологічної готовності дітей до навчання у школі та моніторинг показників сформованості життєвої компетентності та проявів активності у різних видах діяльності не здійснювалися.

У зв'язку з введенням воєнного стану та виїздом частини дітей було проведено онлайн-опитування серед батьків щодо вступної компанії дітей-випускників до першого класу. За результатами опитування встановлено: що 44 дитини подали документи до ХЗОШ №168 початкову освіту здобувати за кордоном будуть 21 дитина (Німеччина, Велика Британія, Іспанія). Всі батьки випускників були проінформовані про умови вступної компанії дітей до першого класу та терміном подачі пакету документів.

Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами. Наразі є велика потреба розвивати інклюзивну освіту на рівні ЗДО, бо ранній і дошкільний вік є важливим для розвитку усіх дітей, а для дітей з особливими освітніми потребами цей період має особливе значення. Саме тому метою закладу є включення дітей в освітній процес, розуміння особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та потенційних можливостей розвитку в освітньо-виховній роботі. Особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку неможливо нівелювати, тому потрібно змінювати організацію освітнього процесу в групі, адаптувати та модифікувати освітній простір задля вирішення завдань соціалізації та інтеграції дітей з ООП в суспільство в умовах закладу.

З метою всебічної організації ефективної допомоги і психолого-педагогічної підтримки дітей та їх батьків під час дистанційної освіти, проводилась систематична взаємодія та психолого-педагогічний супровід педагогів практичним психологом та вихователем-методистом. Таким чином, роботу щодо реалізації завдань в умовах воєнного стану можна вважати виконаною на задовільному рівні. Вирішено й надалі забезпечувати психолого-педагогічний супровід дітей та надавати відповідні рекомендації батькам щодо підтримки дітей.

Пріоритетними напрямками роботи в 2022/2023 навчальному році були:

1. Формування основ безпечної поведінки, стресостійкості та здорового способу життя дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану(5р.).

2. Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку (1р).

Відповідно до річного плану на 2022/2023 навчального року було проведено чотири засідання педагогічної ради, під час яких висвітлено вагомі здобутки педагогічного колективу, реалізація річних завдань, аналіз діяльності закладу за поточний навчальний рік, одна тематична педрада була трансформована в методичні заходи, спрямовані на підвищення професійного рівня педагогів з формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку, оскільки заходи на взаємодію з дітьми реалізувати не було можливості в рамках асинхронного навчання, що стане резервом в роботі на 2023/2024 н.р.

В навчального року вихователем-методистом закладу проводились різні методичні форми роботи з педагогічним колективом з метою підвищення професійної компетентності, скеровувалася робота педагогів щодо підготовки методичних матеріалів для здійснення освітнього процесу з дітьми батьками вихованців, іншими законними представниками здобувачів освіти, спрямовані на вирішення основних річних завдань в умовах дистанційної освіти. Була організована потужна просвітницька «Методична майстерня», де педагоги, які атестуються провели цикл майстер-класів. Вихователі мали змогу познайомитися та апробувати нові методи, прийоми, технології, форми взаємодії з дітьми за різними освітніми напрямами.

Педагогам закладу надана можливість використовувати різні форми підвищення особистої фахового майстерності, а саме: відвідування науково-методичних заходів міста, заохочення самоосвіти, участь у сертифікованих тренінгових навчаннях, участь у районних онлайн-навчаннях, використання кращого досвіду вихователів закладу, проходження курсів підвищення кваліфікації.

З боку адміністрації завжди заохочується участь педагогів у тренінгах та семінарах, що організовуються в позаробочий час. Враховуючи воєнний стан, педагоги підвищували професійну кваліфікацію дистанційно.

Отже, враховуючи вищезазначені досягнення педагогічного колективу маємо визначити рівень роботи закладу, такий як достатній.

Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази, розвивального середовища закладу дошкільної освіти – є одним із провідних напрямків роботи завідувача ЗДО.

Залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу в 2022/2023 навчальному році не було.

Спираючись на вищезазначене, можемо зробити висновок що адміністрацією закладу та методичною службою постійно та систематично вживаються заходи щодо підвищення професійної компетентності педагогів, мотивація до підвищення кваліфікаційного рівня шляхом проходження атестації та КПК.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників. Одним з пріоритетних напрямків діяльності адміністрації ЗДО є забезпечення соціального захисту вихованців. Відповідно до Закону України 38 «Про захист персональних даних» на початок 2022/2023 навчального року було проведено облік дітей ЗДО , забезпечено роботу та постійне оновлення і внесення коректив до бази даних комп’ютерної програми «КУРС: Дошкілля». Практичний психолог та вихователі, на початку навчального року, провели опитування щодо виявлення дітей з сімей пільгових категорій, було складено соціальний паспорт сімей та створено списки вихованців, які потребують соціальної допомоги. В ЗДО зареєстровано 29 дітей пільгової категорії, а саме: - Діти з сімей учасників АТО – 10;

- Діти з багатодітних сімей – 8.

- Діти з інвалідністю – 3,

- Діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів –8;

В закладі дошкільної освіти постійно проводились заходи з пропаганди психологопедагогічних знань щодо соціального захисту дітей. Було доведено до відома працівників та батьків вихованців алгоритм дій в разі виникнення ситуації, пов’язаної з насильством в сім’ї відповідно з вимогами Закону України від 18.12.2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких Законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», наказу МОН України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», листом МОН України від 29.01.2019 року №1/9-881 «Рекомендації для закладу освіти щодо застування норм ЗУ «Про внесення змін до деяких Законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

На сайті ЗДО для батьків постійно оновлювалась актуальна інформація: було представлено алгоритм діяльності з переліком організацій, куди можна звернутися з приводу насильства в сім’ї та інформаційно-консультативні матеріали з даного питання. Практичним психологом та педагогами закладу підготовлено та проведено ряд консультацій для педагогів та батьків. На сайті ЗДО організована сторінка «Протидія булінгу», де батьки мають змогу ознайомитись з Положенням про булінг в ЗДО, Порядком подання та розгляду заяв протидії булінгу, Планом роботи протидії булінгу в ЗДО та матеріалами з даної теми, наказом закладу дошкільної освіти «Про посилення роботи з попередження насильства та булінгу в ЗДО» № 069/р від 28.12.2022. Таким чином, можна зробити висновок про те, що в закладі робота з соціального захисту вихованців проводиться планово, в системі і виконується на достатньому рівні. • Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування вихованців і працівників: Відповідно до воєнного стану в Україні визначена дистанційна форма роботи у 2022/2023 навчальному році. Тому харчування дітей в ЗДО не здійснювалось. Було організовано повернення плати за харчування батькам випускників 2022/2023н.р.

Медичне обслуговування.

Медичні послуги для вихованців закладу дошкільної освіти не здійснювались у 2022/2023 н.р. Але, на сторінці «Медична сестра» веб-сайту ЗДО розміщуються поради та консультації щодо профілактики захворювань та оздоровчих заходів з дітьми. Проведення протиепідемічних заходів Відповідно Протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) всі працівники неухильно дотримувались Протиепідемічних заходів. Проходження медичного огляду працівниками ЗДО Медичні огляди працівників на підставі наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007 №246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій». Проходження медичного огляду працівниками ЗДО здійснювалося відповідно до чинного законодавства у червні-грудні 2022 року. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. В закладі дошкільної освіти забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Відповідно до чинного законодавства. не допускається до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), відповідно до листа МОН України від 14.02.2019р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» з метою формування у дітей свідомого розуміння цінностей власного життя та здоров’я, в закладі був проведений Тиждень охорони праці та безпеки життєдіяльності (з дітьми – онлайн, з працівниками –офлайн). Під час проведення цього тижня, один день у закладі був присвячений цивільному захисту. Основними цілями та завданнями Тижня з охорони праці та безпеки життєдіяльності та Дня цивільної захисту було :

- вироблення у дітей дошкільного віку умінь і навичок захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій;

- формування та розвиток у дітей дошкільного віку високих морально-психологічних якостей: відваги, мужності, витримки, ініціативи і кмітливості; - удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників та працюючого персоналу закладу з питань захисту від наслідків надзвичайних ситуацій;

- поліпшення якості освітньої роботи в закладі з питань охорони життя, здоров’я та норм поведінки дітей під час надзвичайних ситуацій та під час воєнних дій. Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників освітнього процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки. В закладі дошкільної освіти створено систему контролю за виконанням вимог техніки безпеки та охорони праці. Методичною службою постійно організовуються та проводяться Дні, Тижні, безпеки.

Адміністрація закладу вжила заходів щодо обмеження доступу сторонніх осіб до закладу. Впродовж дня дошкільний заклад закрито. Педагогами закладу проводиться агітаційна робота через пропаганду здорового способу життя та виховання у дітей відповідального ставлення до збереження власного життя. В результаті цілеспрямованої діяльності адміністрації та педагогічного колективу закладу дошкільної освіти було проведено ряд заходів щодо вдосконалення роботи з даного питання. Відповідно до Закону України «Про охорону праці», було проведено навчання та перевірку знань працівників з охорони праці, повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей в ЗДО, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги. Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року, проводилося випробування спортивного обладнання на території закладу та групових приміщеннях. Комісією з охорони праці проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки та видаються акти. Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності.

Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Протипожежна безпека у ЗДО посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з планом ЗДО. В закладі, на стінах коридору, завжди можна спостерігати агітаційні плакати з охорони праці та Цивільного захисту населення. Стан дитячого травматизму Випадків виробничого та побутового травматизму за звітний період серед працівників ЗДО зареєстровано не було. За звітний період не зареєстровано випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу. Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення: Всім педагогічним працівникам виплачена матеріальна допомога на оздоровлення. За погодженням з профспілковим комітетом впродовж 2022/2023 н.р. виплачувались премії працівникам закладу дошкільної освіти. Щодо соціально-трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників.

Ми впроваджуємо сумісну працю з батьками щодо благоустрою території та покращенню, оновленню матеріально-технічної бази закладу.

Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, Радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування. Згідно з нормативними документами, які регламентують діяльність ЗДО впродовж навчального року діяли колегіальні органи: педагогічна рада, збори трудового колективу, загальні збори (конференція) трудового колективу та батьків.

Протягом 2022/2023 навчального року проводились виробничі наради, на яких заслуховувались питання щодо дотримання мовного режиму у закладі, педагогічної етики у спілкуванні з учасниками освітнього процесу, корупції, кодексу доброчесності, правил БЖД та недопущення нещасних випадків і травмування здобувачів освіти та ознайомлено під підпис з основними нормативними документами щодо функціонування ЗДО.

Трудова дисципліна в ЗДО ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанню працівниками своїх трудових обов’язків, що є необхідною умовою організації ефективної праці і проведення навчального процесу. Робота із зверненнями громадян у дошкільному навчальному закладі здійснювалась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», інших законодавчих актів. Організація роботи зі зверненнями громадян є важливою складовою управління закладом. Усього за 2022/2023 навчальний рік зафіксовано 35 звернень. В умовах роботи ЗДО під час дії воєнного стану в Україні, звернення громадян приймались на електронну адресу, передавалися заяви батьків вихованців через вихователів та працівників закладу. Питання , що порушувались у зверненнях громадян:

- про електронну реєстрацію дітей в ЗДО - 9;

- кадрові питання – 4;

- забезпечення місцем в ЗДО – 20;

- інші питання - 2.

Всі звернення розглядаються вчасно відповідно до встановленого законодавством терміну. Усні звернення громадян реєструються в журналі реєстрації особистого прийому, а письмові в журналі реєстрації звернень громадян та оформлюються в справи, згідно чинного законодавства.

У ці важкі часи нашої країни, введення воєнного стану в Україні, роботу в умовах дистанційної освіти, враховуючи досягнення колективу в успішній організації освітнього процесу під час дистанційного навчання, зміцненні матеріально-технічної бази закладу, участь колективу в конференціях, вебінарах - можливо зробити висновок про успішнішу роботу адміністрації закладу освіти, педагогів та технічних працівників.

Підводячи підсумки роботи за рік, звертаюсь до всіх присутніх надати свої пропозиції щодо вдосконалення роботи закладу, покращення освітньої роботи, поліпшення матеріальної бази.

Дякую колективу нашого закладу, батькам вихованців за співпрацю, за небайдужість, розуміння і підтримку, конструктивну критику і можливість реалізації наших ідей. Ми сподіваємось, що представлений матеріал дозволить вам сьогодні і надалі об'єктивно оцінити діяльність, мене як керівника і всього нашого колективу.

16.08.2022 в ЗДО №438 відбулося звітування керівника Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 438 ХМР" Чеботар А.В. щодо функціонування закладу дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році та пріоритетні завдання на 2022/2023навчальний рік.
Звіт
керівника комунального закладу на загальних зборах колективу, ради та громадськості ЗДО за
2021/2022 навчальному році

Згідно Статуту закладу щодо проведення загальних зорів та наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 №178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» проводиться звітування керівника закладу дошкільної освіти щодо використання благодійної допомоги.

Загальні відомості про заклад дошкільної освіти

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок)

№ 438 Харківської міської ради» (далі - ЗДО) знаходиться за адресою: м. Харків, вулиця Велика Кільцева, 14А, тел. 725-53-71, заклад побудований в 1992 році, розрахований на 12 груп (225 місць).

У 2021/2022 навчальному році функціонувало 11 груп. На 05.09.2021 мережа груп була сформована таким чином:

№ групи Вік дітей Кількість дітей
1 ранній вік 20
2 молодший дошкільний вік 31
3 середній дошкільний вік 25
4 ранній вік 25
5 старший дошкільний вік 35
6 старший дошкільний вік 31
7 молодший дошкільний вік 22
9 старший дошкільний вік 35
10 середній дошкільний вік 31
11 середній дошкільний вік 34
12 молодший дошкільний вік 26
Всього дітей: 310

Аналіз мережі

Аналіз відвідувань за останні 3 роки показав, що кількісний склад дітей поступово зменшується.

У 2021/2022 навчальному році функціонували 1 група з 12-годинним перебуванням дітей в закладі (ранній вік) та 2 групи з 10,5 годинним перебуванням дітей (молодший дошкільний вік, старший дошкільний вік).

Режим роботи дошкільного закладу складає:

№ з/п Вік № групи Час роботи Термін перебування дітей
1 ранній дошкільний вік 1 6:30-18:30 12 год.
2 старший дошкільний вік 2 7:45-16:45 9 год.
3 молодший дошкільний вік 3 7:30-18:00 10,5 год.
4 ранній дошкільний вік 4 7:45-16:45 9 год.
5 середній дошкільний вік 5 7:45-16:45 9 год.
6 середній дошкільний вік 6 7:45-16:45 9 год.
7 старший дошкільний вік 7 7:30-18:00 10,5 год.
8 середній дошкільний вік 9 7:45-16:45 9 год.
9 молодший дошкільний вік 10 7:45-16:45 9 год.
10 молодший дошкільний вік 11 7:45-16:45 9 год.
11 старший дошкільний вік 12 7:45-16:45 9 год.

Адміністративний склад дошкільного закладу

Завідувач дошкільним закладом – Чеботар Антоніна Василівна, освіта вища педагогічна, загальний стаж роботи - 42 років, педагогічний – 41, на посаді – 18 років;

вихователь-методист –Павленко Наталя Сергіївна, освіта вища педагогічна, загальний стаж роботи – 9 років, на посаді – 4 роки.

Педагогічний склад закладу

Категорія педпрацівника Всього працівників Освіта Молоді працівники до 3 років
Середня спеціальна Вища
1 Завідувач 1 1
2 Вихователь-методист 1 1
3 Вихователь 11 3 8 1
4 Музичний керівник 2 2
Інструктор з фізичної культури 1 1
Практичний психолог 1 1

Педагогічним та обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти укомплектований

За останні роки збільшилась кількість педагогічних працівників, які мають вищу освіту, та зменшився процент з середньою спеціальною освітою.

Проходження курсів підвищення кваліфікації

У 2021/2022 навчальному році курси підвищення кваліфікації пройшли: інструктор з фізичної культури Шайкіна Я.В., про отриману на курсах інформацію педагогічні працівники звітували на виробничій нараді.

Атестація педагогічних працівників закладу

Внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 №2102-ІХ «Про введення воєнного стану в Україні», на підставі листа МОН України від 15.03.2022 №1/3454-22 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році», відповідно п.3.2, 3.20, розділу ІІІ Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 930 від 06.10.2010, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за № 1255/18550 (із змінами), термін атестації Павленко Наталі Сергіївні, вихователю-методисту, перенесено на один рік.

Аналіз охоплення дітей дошкільною освітою

З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку для прогнозування мережі дошкільних закладів Індустріального району відповідно до освітніх запитів населення та створення умов здобуття громадянами дошкільної освіти за дошкільним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування.

Із загальної кількості дітей віком від 1 до 6 років, які мешкають на закріпленій за дошкільним навчальним закладом території, суспільною дошкільною освітою охоплено 48%. Решта – це діти раннього віку.

Дітей п’ятирічок, неохоплених дошкільною освітою в мікрорайоні ЗДО немає, адже педагогічний колектив проводить систематичну, роз’яснювальну роботу серед батьків дошкільників. З метою збільшення відсотку охоплення дітей, які мешкають на території обслуговування закладу дошкільної освіти, проводиться певна робота, а саме:

* наказом по ЗДО призначений відповідальний за організацію обліку дітей вихователь – методист Павленко Н.С.

* створені та постійно уточнюються списки дітей дошкільного віку.

* створені персоніфіковані банки даних відомостей про дітей дошкільного віку

* проводиться відповідна роз’яснювальна робота серед педагогічних працівників та населення мікрорайонів.

* уточняються списки дітей, які мешкають на території обслуговування ЗДО.

* уточняються списки безпосередньо за місцем проживання дітей, які не перебувають первинному обліку, але мешкають на території обслуговування закладу дошкільної освіти.

* проводиться електронна реєстрація дітей у ЗДО.

* наказом по ЗДО створена робоча групу з обліку дітей та створені умови для її роботи.

Кількість дітей за роками народження, охоплених дошкільною освітою

Аналіз результатів освітнього процесу

Освітній процес в 2021/2022 навчальному році був направлений на реалізацію головної мети функціонування ЗДО: всебічне формування особистості дитини з урахуванням особливостей її фізичного, психічного розвитку, індивідуальних можливостей і здібностей, забезпечення готовності до шкільного навчання.

В освітньому процесі педагоги використовували наступні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька, індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо). В залежності від віку дітей, педагогічної мети вони проводилися фронтально, підгрупами, індивідуально.

Планування освітнього процесу здійснювалось за блочно – тематичним принципом, за режимними моментами, за лініями розвитку та з урахуванням розділів Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Освітній процес упродовж року здійснювався на основі активного впровадження інтегрованого підходу до організації та змісту освітнього процесу. Для підвищення рівня та ефективності освітнього процесу педагоги впроваджували елементи інноваційних технологій:

-гуманістичні ідеї та художні твори В.О. Сухомлинського;

- технологія раннього навчання (Глен Доман);

- психолого-педагогічне проектування взаємодії дорослого і дитини (автор-доктор псих. наук, професор Піроженко Т.О.).

- метод проектної діяльності. Лепбук

- методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання

- методика Н.Гавриш використання коректурних таблиць

- мнемотехніка

- здоров'язберігаючі технології

- технологія розвитку логічного мислення Х.Кюїзенер

Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводили тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно-динамічні заняття в залежності від освітніх ліній Базового компоненту, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідають на запитання, можуть самостійно робити висновки та узагальнення, висловлюють свої судження.

На сьогоднішній день виховати непересічну особистість може тільки

обдарований, компетентний та не байдужий педагог. Великого значення набуває

організація методичної роботи закладу дошкільної освіти, яка спрямована на:

- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;

- стимулювання творчого потенціалу педагогів;

- підвищення педагогічної культури педагогів;

- вдосконалення педагогічної майстерності;

- розвиток спеціальних умінь та навичок;

- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Робота з педагогами реалізовується через такі форми, як педагогічні наради;

теоретичні семінари; семінари-практикуми; колективні перегляди освітнього

процесу; робота творчої групи; консультації; наставництво; самоосвіта.

Робота методичної служби була спрямована на пошук шляхів, розкриття творчого потенціалу педагогів залежно від індивідуальних запитів, потреб, їх професійних можливостей, наявного досвіду – соціального, професійного й особистісного.

Результативними та дієвими формами роботи з підвищення професійного

рівня педагогів стала:

- педагогічні ради, консультації вихователя-методиста та фахових спеціалістів;

- систематична участь в онлайн вебінарах, семінарах, фестивалях та

відвідування курсів підвищення кваліфікації з обов’язковим наступним

обговоренням у педагогічному колективі найбільш актуальних науково-

теоретичних, психолого-педагогічних проблем виховання та розвитку дітей

дошкільного віку;

- організація і проведення педагогічних майстерень, майстер-класів, вивчення

прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти

засобами Інтернет-ресурсів та педагогічних видань;

- робота клубу наставників «Педагогічні перлинки»;

- самоосвіта педагогів: плани, звіти, презентації набутого досвіду;

- придбання новинок методичної літератури, наочних матеріалів, розвивальних

та дидактичних ігор, передплата періодичних видань.

Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які

закладають фундамент майбутнього дитини. У нас одна мета: виховувати здорову,

соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним,

творчим та духовним потенціалом. Тільки у плідній співпраці з батьками можна досягти результатів. Батьки є активними учасниками освітнього процесу, і взагалі життя дитячого закладу.

Ігрова діяльність.

Особливу увагу в роботі педагогічного колективу було приділено ігровій діяльності. У кожній групі створено предметно-розвивальне середовище для організації вільної ігрової діяльності дітей. Вихователі систематично упродовж навчального року оновлювали атрибути для ігор.

Вихователі планували ігри у календарному плані освітньої роботи. Тематика ігор різноманітна, при плануванні враховувалися інтереси дітей, вік, наявні атрибути тощо. При аналізі планів роботи було відзначено систему планування, поступове ускладнення завдань, використання методів і прийомів та планування необхідних для гри атрибутів. Але відзначено також невідповідність поставлених завдань віку дітей в групі раннього віку.

За підсумками спостереження за якістю ігрової діяльності, можна зробити висновок, що діти можуть вибрати тему для гри і добре розвивають сюжет на основі отриманих знань Діти вміють об'єднуватися за ігровими інтересами, домовлятися один з одним. Але складність викликає стан розвитку творчих здібностей дітей, яке відбивається на якості ігрової діяльності. Діти відчувають труднощі під час творчих і театралізованих ігор при створенні і вигадуванні нових персонажів, нових ролей, нових сюжетів, в основному користуються героями, які навіяні популярними мультфільмами або комп’ютерними іграми.

Для того, щоб підвищити якість ігрової діяльності дітей вихователям і музичним керівникам на наступний навчальний рік рекомендовано продовжувати навчати дітей ігровій діяльності, граючи разом з ними, та також приділити увагу читанню художньої літератури для формування уяви та образного мислення у дітей.

Особливе місце в режимі дня займали розвиваючі ігри та ігрові вправи. За поточний навчальний рік кожна група поповнила методичну базу розвиваючих ігор та ігрових вправ, які були придбані або виготовлені власноруч. Для успішного вирішення завдань щодо ігрової діяльності, кожний педагог створював найбільш сприятливі умови для дитячої гри, збагачував зміст ігор дітей, обновляючи і доповнюючи ігрові куточки необхідними атрибутами, розвиваючи в дітей здатність до творчості в грі, пізнавальній і комунікативній діяльності, створював розвиваюче предметно - ігрове середовище для дидактичних і театралізованих ігор залучаючи до взаємодії батьків.

Наприкінці 1 півріччя було проведене обстеження, що показало рівень розвитку ігрової діяльності в дітей.

Показники розвитку ігрової діяльності:

Таким чином, слід зробити висновки: ігрова діяльність в ЗДО організовується належним чином, діти володіють навичками гри. Вихователі в системі планують ігрову діяльність, поповнюють предметно-розвиваюче середовище, вивчають методичну літературу з організації ігрової діяльності, беруть участь у семінарах-практикумах, підвищують свою майстерність у питаннях організації гри. З результатів діагностики можна зробити висновок, що діти в цілому успішно справляються з ігровою діяльністю, але театралізовані ігри за своїми показниками відстають від інших видів ігор, отже, кожній групі, кожному педагогові в новому навчальному році треба більше часу приділяти даному виду ігрової діяльності дітей. В кожній віковій групі посилити роботу з батьками щодо організації ігрової діяльності дітей вдома.

Мовленнєвий розвиток.

Навчання рідній мові, розвиток мовлення на спеціальних заняттях є головним завданням. У кожній віковій групі використовувалася система занять, в основі якої лежав комплексний підхід, використовувалася методика, спрямована на вирішення на одному занятті різних, але взаємозалежних завдань, що охоплюють різні сторони мовленнєвого розвитку (фонетичну, лексичну, граматичну), і на їхній основі, на рішення головного завдання - розвиток зв’язного мовлення. Послідовно здійснювалася наступність у навчанні, що дозволило не тільки опиратися на минуле, але й орієнтуватися на наступний розвиток мовних умінь і навичок. Під час навчання дітей широко використовувалися ігри (дидактичні, рухливі з текстом, настільно-друковані, театралізовані, народні).

Вся робота з виховання культури мовлення, адекватної самооцінки дітей будувалася шляхом всебічного розвитку дитини, через прилучення дітей до ознайомлення з народною і літературною спадщиною слов’янських казок.

Основна мета роботи з соціально-морального виховання: сприяти формуванню особистості вільної, творчої, що володіє почуттям власної гідності й поваги до навколишнього, особистості з розвиненими пізнавальними інтересами, естетичними та моральними почуттями. Педагоги враховують, що знання про соціальну дійсність повинні нести доступну дітям інформацію, викликати емоції й почуття, спонукати до діяльності, позитивних вчинків. При проведенні діагностики враховувалися показники: виховання патріотичних почуттів, навички культурного поводження й дисципліни, взаємини, етичні уявлення, колективізм.

Трудове виховання є обов’язковим компонентом розвитку базових і творчих здібностей дитини, найважливішим засобом формування культури міжособистісних відносин. Протягом року педагоги розвивали у дітей (з урахуванням вікових можливостей) бажання трудитися, інтерес до праці дорослих, виховували навички елементарної трудової діяльності, працьовитості.

Трудове виховання дітей проходило через всі основні лінії розвитку. Вихователі постійно акцентували увагу вихованців на естетичній та моральній стороні праці, розвивали здатність дітей емоційно відгукуватися на її результат. Спостереження за дітьми показали, що більшість малюків охоче займаються побутовою працею та працею в природі, самообслуговуванням, вміють користуватися нескладними знаряддями праці та матеріалами, діяти разом з однолітками, елементарно планувати свої дії та прогнозувати їхні наслідки, підпорядковувати дії певній меті, свідомо їх регулювати, долати труднощі, володіють навичками відповідальної поведінки. Знання про працю діти отримують насамперед у процесі спостережень за трудовою діяльністю дорослих, а закріплюють їх у власній ігровій та трудовій діяльності. Діти старших груп добре ознайомлені з такими професіями як лікар, кухар, водій, вихователь, продавець тощо. Малюки розуміють навіщо люди працюють, як люди різних професій взаємодіють між собою, які знаряддя праці використовуються в різних видах діяльності, як впливають сезонні зміни на зміст праці людей, що пов’язана з природою.

Систематично проводилися консультації, бесіди відповідної тематики. Обговорювалися питання трудового виховання на батьківських зборах. Здійснювалася інформаційно–просвітницька робота. Члени родин вихованців залучалися до активної участі у житті груп, надавалися конкретні рекомендації щодо прийомів трудового виховання вдома (які трудові доручення слід давати дітям, як правильно оцінити результат дитячої праці, підтримати у випадку невдалого виконання доручення тощо). Педагоги систематично планували індивідуальну роботу з дітьми, у яких недостатньо розвинені трудові навички, в планах роботи вказували вид та форму організації дитячої праці, намагалися через організацію праці в природі вирішити завдання екологічного виховання.

У більшості дітей сформовано позитивне ставлення до праці, відповідно до віку розвинені навички самообслуговування, навички праці в природі, господарсько-побутовій праці. Діти можуть планувати свою трудову діяльність, відбирати матеріали для занять, ігор, прогулянки.

Робота з ознайомлення дошкільників з художньою літературою

будувалась відповідно до рекомендацій. Знайомство дітей з художньою літературою відбувалося як на спеціальних заняттях, так і в повсякденному житті.

Педагоги намагалися прилучити дітей до літератури, формували в них запас літературних, художніх вражень; розвивали виразну літературну мову; навчали виразній і емоційній передачі текстів і віршів; формували уявлення про характерну структуру, персонажів; розвивали форми уяви, в основі яких лежить інтерпретація літературного образа. Педагоги використовували художнє слово у всіх режимних моментах. У кожній віковій групі обладнаний книжковий куточок, у якому розташована бібліотека, картини до творів, тощо. Книжковий фонд в кожній віковій групі складають програмові твори, твори, які рекомендуються для вільного читання, дитяча пізнавальна література, найулюбленіші книжки. Також у наявності: книжки-картинки, книжки-ширми, книжки-іграшки, книжки - забавлянки. Попередній розгляд ілюстрацій напередодні читання стимулював зацікавленість дітей, бажання дізнатися про зміст книжки. Розмаїття книжкового середовища стимулювало самостійну пізнавальну активність дітей, розвивало їх мовлення, кругозір, поступово розвивало в них уміння орієнтуватися у книжковому матеріалі.

Моніторинг за 1 півріччя показав, що 83% дітей засвоїли матеріал програми. В основному у дітей сформований інтерес і потреба в читанні книг.

Завдання на наступний навчальний рік:

- стимулювати до збільшення кількісті читання дітям дитячої художньої літератури з боку батьків;

- продовжувати пропонувати батькам творчі форми роботи, наприклад: «Придумай історію», «Вигадай казку» тощо;

- впроваджувати досвід роботи Шеховцової І.П. щодо формування у дітей та їх батьків зацікавленості до створення казок на морально-етичну та національно - патріотичну тематику.

Художньо – естетичний розвиток.

Образотворча діяльність.

Протягом року у ЗДО велась планомірна і систематична робота з художньо-естетичного розвитку дошкільників. За всіма видами образотворчої діяльності проводилися тематичні, комплексні заняття. Також використовувалися нетрадиційні технології: «Малювання долонькою», «Малювання свічками», «Гратаж», «Кляксографія», «Ниткографія», «Монотопія» тощо. Слід відмітити, що педагоги закладу активно займалися впровадженням інноваційних технологій в освітній процес, зокрема, успішною була робота вихователя Соколової М.В. з використання нетрадиційних технік малювання. На заняттях з образотворчої діяльності педагогами вирішувалися завдання, спрямовані на розвиток у дітей любові до прекрасного, збагаченню їх духовного світу, розвитку уяви, естетичних почуттів, ставлення до навколишнього, а також на розвиток дрібної моторики, спостережливості, уваги. На заняттях особливу увагу педагоги приділяли аналізу та оцінюванню дитячих робіт. Кращі роботи дітей були представлені на виставках малюнків.

Для розвитку конструктивних навичок дітей у групах є різноманітні конструктори. У старших групах створені умови для конструювання з природного матеріалу, що сприяє розвитку творчих конструктивних здібностей дітей.

Музичне виховання.

Музичне виховання в ЗДО в усіх напрямах музичного виховання (слухання, спів, музично-ритмічні рухи, гра на музичних інструментах) здійснювали музичні керівники: Великоданова І.Ю., Ковтун Г.В.

Для організації занять у дошкільному закладі обладнана музична зала, створені умови для організації художньо-театралізованої діяльності. В організації художньо-театралізованої діяльності брали активну участь не тільки музичні керівники, а й вихователі груп, вихователь-методист, та співробітники ЗДО.

Однією з важливих умов реалізації системи художньо-естетичного виховання в закладі дошкільної освіти є організація предметно-розвиваючого середовища. У кожній віковій групі створені умови для художньо-мовленнєвої і музичної діяльності: образотворчого мистецтва, ігрові куточки. Вони містять різноманітний матеріал, посібники, ігри. Ефективно використовуються коридори: в них розміщуються виставки фотографій, малюнків дітей, виробів з природного матеріалу. Створене в дитячому садку предметно-розвиваюче середовище сприяє пізнавальному розвитку, розвитку інтересу до світу мистецтва, навичок в образотворчій, музичній, театралізованої діяльності, творчості. Театралізовані ігри знаходять широке відображення на музичних святах і розвагах.

Додаткова освіта реалізується через роботу гуртків естетичного спрямування, які сприяють ранньому виявленню та різнобічному розвитку здібностей дітей, допомагають їх прояву і подальшому вдосконаленню.

Достатньому рівню виконання програми сприяє: використання різних форм роботи, нетрадиційних методів і прийомів, творча співпраця дітей і педагогів, участь у виставках і конкурсах, співпраця з іншими установами.

Освітній процес у ЗДО здійснювався відповідно Базового компонента дошкільної освіти та чинних програм.

Введення в Україні воєнного стану позначився на всіх сферах людськогожиття.

Особливих змін зазнала освітня галузь, зокрема дошкільна.

У стані війни діти дошкільного віку належать до найвразливішої категорії

населення. Перебуваючи в небезпеці, в тривалому стресовому стані, дитина

позбавлена нормальних умов для розвитку та освіти.

В даний час ЗДО стали осередками, які дають змогу дітям отримувати не лише знання та практичні вміння для життя, а й психолого-педагогічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти.

За допомогою онлайн опитування педагогами нашого закладу були вивчені потреби і запити батьків щодо надання освітніх послуг для подальшого планування індивідуальної освітньої траєкторії дітей дошкільного віку в період війни. Створені умови організації дистанційної форми освітнього процесу, підготовлена добірка матеріалів психолого-педагогічного супроводу дітей та їхніх батьків в умовах війни. Зворотній зв'язок з батьками вихованців організований в додатках Google Meet та Viber

Психологічна робота

Протягом 2021/2022 навчального року робота практичного психолога Дорошенко С.М. велася відповідно до Закону України «Проосвіту», Положенням про психологічну службу в системі освіти України, основних наказів про психологічну службу від Міністерства освіти і науки України, Етичного кодексу практичного психолога, Декларації ООН про права дитини.

Основні завдання роботи практичного психолога полягали у:

üСистематичному вивченні психічного розвитку дітей раннього віку: діагностика адаптаційних процесів;

üВиявленні дітей з відхиленнями у емоційно-вольовій сфері і дітей з неординарною поведінкою та своєчасне надання їм допомоги;

üПсихологічному супроводі навчально-виховної діяльності педпрацівників старших груп щодо підготовки дітей до навчання у школі;

üПросвітницькій роботі серед працівників та батьків вихованців з метою підвищення їх психологічної компетенції (оформлення стендів, видання інформаційних листів, лекції та консультації);

üСпільній роботі із спеціалістами ЗДО щодо забезпечення кожного вихованця супроводом;

üНаданні консультацій батькам дітей різних вікових груп та вихователям з питань ефективного виховного впливу на дітей з метою виховання гармонійно розвиненої особистості;

üСистематичному підвищенні професійної компетентності практичного психолога шляхом участі у навчально-методичних семінарах.

З метою вирішення поставлених завдань робота велася за основними напрямками психологічної служби:

1. Психодіагностична робота

2. Консультаційна робота

3. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

4. Психологічна просвіта

5. Організаційно-методична робота

6. Зв’язки з громадськістю

На основі плану роботи практичного психолога ЗДО Дорошенко С.М. у 2021/2022 навчальному році була проведена така робота:

-вивчення психологічної адаптації новоприбулих дітей;

- профілактика дезадаптації новоприбулих дітей;

- психологічний супровід дітей раннього віку;

- профілактика загострення кризи 3-х років;

- психолого-педагогічне вивчення індивідуальних особливостей дітей та проведення розвивально-відновлювальної роботи на інтелектуальний розвиток та зменшення проявів небажаної форми поведінки в дітей;

- вивчення готовності дітей до навчання в школі;

- психологічна просвіта та підвищення психологічної компетентності вихователів та батьків.

Протягом вказаного періоду робота практичного психолога велась регулярно, з усіх напрямків і забезпечувала належне психологічне управління освітнім процесом, сприяла максимальному психологічному, особистісному й індивідуальному розвитку дитини; допомагала педагогічним працівникам і батькам у пізнанні дітей, усвідомленні їх індивідуальних особливостей, у підборі найбільш вдалих і ефективних методів і прийомів спілкування, що дає змогу вихованцям вирости активними, оптимістичними, творчими і порядними людьми.

Зміцнення матеріально-технічної бази

Важливим аспектом функціонування закладу дошкільної освіти є стан приміщення, території, групових кімнат. Територія закладу і розташовані на ній приміщення відповідають санітарним нормам.

Територія закладу має огорожу. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс. На території закладу дошкільної освіти визначене місце для городів, загальна територія прикрашена квітниками. Озеленення постійно проводилось протягом всього року (висадка кущів, дерев, багаторічних квітів).

Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає Санітарному регламенту для дошкільних навчальних закладів (затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234). Технічний стан будівлі задовільний.

Освітнє середовище ЗДО складається з розвивальних осередків в групах, спортивно-ігрового комплексу, музичної зали.

У ЗДО створені необхідні умови для проведення різноманітних фізкультурно-оздоровчих заходів, стимулювання активної рухової діяльності дітей. Предметно-ігрові розвивальні середовища в усіх групах включають в себе центри дитячої діяльності: «Український куточок», «Бабусина скриня», «Театралізована діяльність», тощо. У кожній групі створені міні-музеї направленої тематики, а саме: гр. № 1 «Хлібу», гр. № 2 «Дитячої книги», гр№3 «Історія ляльки», гр. № 4 «Лікарські рослини», гр. № 5 «Бабусина скриня», гр. № 6 «Ляльки - мотанки», гр. № 7 «Стежками національних традицій», гр. № 10 «Пригоди маленького автомобіля», гр. № 9 «Чарівний пензлик». Аби задовольнити потребу дитини побути на самоті, відпочити від спілкування з однолітками, в кожній групі створені куточки усамітнення, відпочинку та релаксації, де дитина може побути на одинці з собою, зайнятися улюбленою справою, що дуже важливо для її емоційного благополуччя. Наявні емоційні куточки дозволяють дітям фіксувати свій емоційний стан протягом дня за допомогою різних позначок, а вихователю скеровувати настрій вихованців, брати до уваги оцінку дітьми своєї діяльності.

У ЗДО згідно з сезоном та напередодні свят проводяться дитячі виставки малюнків, спільних робіт батьків і дітей, спільних проектів дітей і вихователів, фотовиставки. У групі №7 оформлені стаціонарні стенди з безпеки життєдіяльності. В усіх групах облаштовані куточки з національно-патріотичного виховання, де розташована українська символіка та атрибути згідно рекомендацій та нормативів МОН України. У ЗДО оформлена виставка «Вулиця, на якій ми живемо»; оформлена виставка, присвячена творчості Т.Г. Шевченка, на якій представлені деякі роботи майстра. Для стимулювання творчості батьків, дітей та працівників діє виставка робіт «Творчість вихователів».

В наявності музична зала.

У кожній групі обладнані куточки для розвитку художніх здібностей дітей, які повністю оснащені необхідними матеріалами. Також біля кожної групи діють сезонні виставки робіт вихованців та їх батьків, де вони демонструють свої здібності. Стенди з фотографіями режимних моментів цікаві батькам та демонструють проведену роботу вихователів.

На майданчиках груп вихователі разом з батьками облаштовують осередки, де діти можуть займатись працею в природі та висаджують квіти для розвитку художньо-естетичного смаку дітей. Належну увагу вихователі дошкільних груп приділяють оснащенню квітників та городів для проведення спостережень, експериментальної діяльності та прищеплення любові до праці.

На території закладу обладнаний спортивний майданчик з біговою доріжкою, баскетбольними щитами, ямою для стрибків, тощо.

Згідно з правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, наказу Міністерства палива та енергетики України «Про підготовку теплових систем та електромереж закладів освіти», з метою якісної підготовки теплових систем та електромереж до роботи у осінньо-зимовий період у ЗДО призначались відповідальні за підготовку ЗДО до роботи в осінньо-зимовий період, вживались необхідні заходи щодо безперебійного функціонування систем електро-, тепло-, водопостачання та водовідведення згідно з нормативними вимогами.

Для покращення розвивального, ігрового середовища та безпеки всіх учасників освітнього процесу, придбано сучасний ігровий та дидактичний матеріал. За допомогою батьків матеріально-технічна база закладу поповнена посудом, господарчими товарами, іграшками, дитячими меблями, які мають привабливий естетичний вигляд та створюють комфортний, доступний, безпечний життєвий простір перебування дітей у закладі дошкільної освіти. Придбані сучасні дитячі меблі, іграшки відповідно до віку дітей й атрибути для проведення сюжетно-рольових ігор, маніпуляцій з піском та водою, пошуково-дослідницької діяльності, сенсорні та настільні ігри, методичні посібники, дидактичний матеріал.

За бюджетні кошти зроблено:

-повірка та встановлення лічильників;

-технічне обслуговування пожежних рукавів. Перезарядка вогнегасників;

-обслуговування Інтернету;

-дератизація;

-послуги зв’язку;

Всього 20956,00 грн.

-опалення 876630,95 грн.;

-електроенергія 153796,15 грн.;

-вивіз сміття – 3778,00грн.;

-звукове музичне обладнання – 9720,00грн.;

-меблі (шафи в роздягальню групи №12 для дітей, в кількості 30шт.) – 33720,00грн.;

-дезсредства 2382,00грн.

Всього на суму– 1131793,86 грн.

ПЕРЕЛІК ПРОБЛЕМ, ЯКІ ПОТРЕБУЮТЬ ВИРІШЕННЯ:

• Ремонт покрівлі (100кв.м)

• Відновлення вуличного освітлення

• Частковий ремонт асфальтного покриття на території ЗДО

• Ремонт тіньових навісів (3шт.)

• Ремонт групових приміщень (11груп)

• Частковий ремонт огорожі (10 п.м.)

• Відновлення радіаторів теплопостачання (100%), водопостачання (50%)

• Ремонт коридоров

• Заміна вікон та стеклопакетів (161 шт.), вхідних дверей (9шт.)

Аналіз захворюваності

Медичне обслуговування дітей здійснюється сестрою медичною старшою Левіною Ю.В., сестрою медичною Прозоровою Ю.В..

Медичний кабінет закладу дошкільної освіти забезпечений на 95% лікарськими засобами та виробами медичного призначення. Відсутні набір скіаскопічних лінійок; дзеркальний офтальмоскоп; маска гумова лицьова, повітропровід. Приміщення відповідають санітарно-гігієничним вимогам.

Медична документація велась відповідно до номенклатури справ. Всі журнали оформлені відповідно нормативам.. Терміни подачі звітів та звітної документації до Управління освіти, дитячу поліклініку не порушувались, проводились своєчасно.

Медично - профілактична робота ЗДО проводилась відповідно до плану медичної роботи, який є додатком до плану роботи закладу дошкільної освіти. До нього входить організаційна робота, лікувально-профілактична, оздоровлююча, протиепідемічна, санітарно-гігієнічна, санітарно-просвітницька та робота медичної сестри з диспансерною групою дітей.

Працівники закладу дошкільної освіти проходили медичні огляди своєчасно, згідно із графіком, погодженим із КЗОЗ Харківська міська поліклініка №9. Особові медичні книжки зберігались в медичному кабінеті і видавались працівникам для проходження чергового медичного обстеження . Порушень термінів проходження медоглядів не було.

У кожній віковій групі наявний Листок здоров'я вихованців, в яких визначено групу за станом здоров’я, діагноз, індивідуальні показники фізичного розвитку дитини, згідно з якими проводилось маркування меблів, здійснювався індивідуальний підхід під час фізкультурно–оздоровчої роботи.

Медичні картки впорядковані відповідно до кількості дітей. З профілактичною метою 1 раз на тиждень проводились огляди дітей на наявність педикульозу, грибкових захворювань, корости та інших захворювань шкіри.

На початку навчального року було здійснено комплексну оцінку стану здоров’я дітей. Усього обстежено 294 дитини.До: І групи віднесено 123 дитини, до ІІ групи – 116 дітей, до ІІІ групи – 7 дітей. Протягом останніх 3-х років спостерігається тенденція збільшення кількості дітей ΙΙ групи здоров’я (на 24%), та зменшення Ι групи ( на 15%) та ΙΙΙ групи на (3,23%)

Протягом 2021/2022 навчального року на диспансерному обліку знаходилось 30 дітей, з них мають:

- захворювання органів дихання– 4 дітей

- захворювання органів травлення – 15 дітей

- захворювання нирок - 1 ддитина

- захворювання сердцево-судинної системи – 7 дітей.

- захворювання очей та придаткового апарата- 2 дітей

- хвороби шкіри та підшкірної клітковини – 1 дитина

Вихователі враховували ці показники під час проведення занять з фізичної культури, організації фізичної діяльності, рухового режиму, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор тощо.

Облік захворюваності в закладі дошкільної освіти проводився на підставі довідок лікаря про захворювання дитини. Аналіз захворюваності проводився щоквартально, підсумок підводиться за рік та узагальнюється наказами завідувача по закладу.

Робота з питань соціального захисту дітей

Упродовж навчального року значна увага приділялась соціальному захисту дітей. На початку року на обліку в дошкільному закладі перебувало 31 дитина пільгового контингенту: 13 дітей з багатодітних сімей, 1 дитина з малозабезпечених сімей та 14 дітей, батьки яких приймали участь у бойових діях в зоні АТО, 5 дитини-інваліда, переміщені особи 5 дітей. Питання соціального захисту дітей пільгового контингенту розглядалась на виробничих нарадах та засіданнях Ради закладу. Проводились консультації для батьків щодо підвищення педагогічної компетентності батьків, обізнаності щодо батьківських обов’язків. На дітей з багатодітних сімей, дітей з малозабезпечених сімей та дітей, батьки яких приймали участь у бойових діях в зоні АТО заведені соціальні паспорти. На початку року проведено обстеження умов проживання дітей пільгового контингенту. В групах створені інформаційні ширми для батьків з правовою тематикою.

Аналіз численності дітей пільгового контингенту за останні 3 роки показав, що кількість таких дітей поступово зростає.

Аналіз харчування дітей у ЗДО

Згідно із законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», Комплексної програми розвитку освіти м. Харкова на 2018-2022 роки, затвердженої рішенням 16 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 08.11.2017 №826/17, відповідно рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від24.11.2021 №928 «Проорганізацію харчування учнів тавихованців закладів освіти м.Харкова у 2022 році», зметою організації якісного таповноцінного харчування вихованців закладів освіти, допомоги соціально незахищеним категоріям дітей у закладах освіти міста з 01.01.2022 встановлено таку вартість харчування :

-від 2-х до 3-х років – 35 грн ( із розрахунку : 14,00 грн бюджетні кошти та 21,00 грн батьківська плата)

- від 3-х до 6-ти ( 7-ми ) років – 40,00 грн ( із розрахунку 16,00 бюджетні кошти та 24,00 батьківська плата )

У закладі дошкільної освіти харчувалось у середньому 310 дітей, з них дітей пільгового контингенту – 38 чоловік ( 12,0% ), а саме :

- -з багатодітних сімей – 13

- -з малозабезпечених родин – 1

- діти учасників бойових дій в зоні проведення АТО – 14

- діти-інваліди -5;

- переміщені - 5.

Кошти на харчування пільгового контингенту виділялись з міського бюджету.

Для 5 дітей було організоване дієтичне харчування за призначенням лікаря. Для організації дієтичного харчування на харчоблоці, в групах та у сестри медичної старшої у наявності списки дітей з зазначенням дієтичного столу або продуктів, які необхідно виключити.

На харчоблоці все технологічне та холодильне обладнання знаходиться в робочому стані. Харчоблок закладу дошкільної освіти включає: цех готової та сирої продукції, комору для зберігання продуктів харчування. Харчоблок оснащений двома побутовими холодильниками з термометрами для контролю температури; електросковорода; дві електричні м’ясорубки, шафа жарова; технологічне обладнання: дві плити, витяжка, електричний котел для води. Все обладнання в робочому стані. Каструлі для приготування страв, відповідно промарковані щодо їх призначення, столи для обробки продуктів харчування.

Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні. Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку відповідає вимогам.

Керівником закладу, вихователем-методистом та медичною сестрою старшою проводився оперативний контроль відповідно до плану роботи, а саме перевірялися такі питання :

- дотримання санітарно-гігієнічного режиму на харчоблоці;

- закладка продуктів харчування;

- дотримання технології приготування страв;

- видача їжі за графіком;

- організація питного режиму;

- зберігання добових проб;

- ведення документації з харчування;

- аналіз виконання норм харчування;

- організація прийому їжі в групах, культурно-гігієнічні навички;

Відповідно до циклограми завідувачем видавалися накази з організації харчування. Питання щодо організації харчування дітей в закладі дошкільної освіти було розглянуто на виробничих нарадах (протокол від 04.09.2021 №1, від 09.10.2021 №2,)на засіданнях ради закладу (протокол від 11.09.2021 №1), на звітуванні керівника закладу (протокол від 20.08.2021 №1) та на групових батьківських зборах.

Об’єм та частота завозу продуктів харчування та продовольчої сировини регулюються в залежності від терміну їх реалізації та кількості дітей і завозились в заклад протягом дня. Продукти харчування надходили до закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх безпечність, якість, ґатунок, категорію і дату виготовлення.

Термін реалізації визначається підприємством, постачальником, тому продукти харчування з обмеженим терміном реалізації (молоко, кисломолочні продукти, м'ясо, риба, тощо) реєструється в журналі «Журнал бракеражу сирих продуктів», де обов’язково фіксуються дати та час останнього терміну реалізації.

Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестра медична старша вела «Журнал обліку виконання норм харчування». На підставі даних цього журналу кожні 10 днів проводився аналіз якості виконання норм харчування, а при необхідності – його корекція.

Антропромітричні виміри проводились регулярно ( діти раннього віку – кожного місяця, діти дошкільного віку один раз у квартал) діти набирають вагу та зростають згідно вікової норми.

У ЗДО на харчоблоці є список дітей, які отримують дієтичне харчування.

Упродовж 2021/2022 навчального року у заклад дошкільної освіти постачалися сир сичужний, сир кисломолочний, сметана, молоко, кефір, ряжанка, вершкове масло, риба, м'ясо яловичини, куряче м'ясо, овочі свіжі та квашені (капуста, огірки), гарбуз, сік фруктовий та томатний, яблука свіжі.

Режим харчування у кожній віковій групі закладу дошкільної освіти дотримується. Видача готових страв на групи здійснювалась лише після зняття проби медичною сестрою старшою та відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Помічники вихователів отримували їжу у промаркованому посуді з кришками та спецодязі. Впродовж 2021/2022 навчального року всі групи придбали посуд для отримання масла вершкового та повидла. Режим харчування дітей не порушувався. Роздача їжі проводиться згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Питний режим дотримувався, забезпечувався кип’яченою водою.

Вихователі дотримувались вимог у вихованні культурно-гігієнічних навичок у дітей: перед кожним прийомом їжі стіл сервірували згідно з меню. З двохрічного віку дітей привчали користуватися серветкою. На четвертому році життя навчали користуватися виделкою, а на шостому році - негострим ножем.

Дітей привчали сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно і користуватися столовими приборами (згідно з вимогами Освітньої програми нвчання, виховання і розвитку дитини від двох до семи років «Дитина»). З чотирьохрічного віку дітей навчали чергувати у групі під час приймання їжі з використанням санітарного одягу (фартушки, косинки або ковпаки), сервірувати столи і збирати використаний посуд.

З метою охорони здоров’я і життя дітей видача готових страв здійснювалася безпосередньо після закінчення їх приготування та бракеражу готової продукції. У групах діти починали їсти після закінчення сервірування.

Пріоритетні завдання на наступний 2022/2023 навчальний рік:

1. Активізація мовленнєвої діяльності дошкільників шляхом інноваційних методів навчання, розв’язання проблемно-пошукових освітніх ситуацій та розвитку критичного мислення;

2. Розвиток основ патріотичної свідомості дошкільників з високими

морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно-патріотичного виховання.

«Роки дитинства – це перш за все виховання серця. Виховання – це не поєднання заходів і прийомів, а мудре спілкування дорослого з живою душею.

Шановні батьки!

За підсумками роботи колективу упродовж навчального року можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.

Успіхи закладу це не мої особисті успіхи, а успіхи всього колективу, це успіхи нашого закладу.

Адміністрація ЗДО №438 висловлює Вам велику вдячність та низький уклін за надану допомогу протягом року для зміцнення матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти і сподівається на плідну працю в 2022/2023 навчальному році.

Зібратись разом - це початок, триматись разом - це прогрес, працювати разом - це успіх!

Завідувач КЗ «ДНЗ №438» А.В.Чеботар

Кiлькiсть переглядiв: 1126

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.