ВЕЛИКОДАНОВА ІРИНА ЮРІЇВНА

/Files/images/ms_2141.jpg

КОВТУН ГАЛИНА ВІКТОРІВНА

/Files/images/ms_1142.jpg

/Files/images/12345.png

Мета музичного виховання в дошкільному закладі:

♦виховання шляхетної людини шляхом впливу музичного мистецтва;

♦формування інтересів, потреб, здібностей, естетичного ставлення до музики.

Завдання музичного виховання:

♦ Виховувати інтерес до музики

♦ Збагачувати музичні враження дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами.

♦ Знайомити дітей з елементарними музичними поняттями, навчати простим практичним навичкам у всіх видах музичної діяльності, щирості, природності та виразності виконання музичних творів. Розвивати емоційний відгук, сенсорні здатності і ладотональний слух, почуття ритму, формувати співочий апарат та виразність рухів.

♦ Створювати творчу активність під час музичних занять.

♦ Формувати самостійність, ініціативу, прагнення застосовувати вивчений репертуар у повсякденному житті, музикувати, співати й танцювати.

♦ Сприяти виникненню та прояву музичного смаку на основі отриманих вражень і уявлень про музику.

/Files/images/3 9группа 8 марта (49).JPG

Робота з музичного виховання в нашому закладі дошкільної освіти

Вплив музики на емоційний,творчий,психічний розвиток дитини безперечний. Музика здатна викликати у малюка шквал почуттів і переживань. Вже в перші місяці дитина прислухається до мелодійних та заколисуючих звуків колискової,жваво реагує на танцювальну музику, зупиняє погляд на музичному інструменті, що звучить. Музичні здібності у дітей проявляються дуже рано. Музика постійно викликає в дитини посмішку, рух, вона вся пожвавлюється. З віком емоційний відгук дитини на музику носить більш визначений характер.

Педагогічний процес з музичного виховання в нашому закладі орієнтований на виховання в дітей художніх потреб, інтересу до прекрасного в природі, в найближчому оточенні, у повсякденному побуті, що викликає у дітей різного віку емоційні відчуття. Музика є обов'язковою під час проведення розваг, спортивних свят, ранкової гімнастики тощо. Музичний розвиток, виховання здійснюється за розділами: співи, слухання музики, музично-ритмічні рухи, танці. У процесі музичного виховання діти ознайомлюються з різними музичними творами, набувають певні знання, виробляють уміння й навички слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів. У результаті ознайомлення дітей зі світом краси й гармонії, світом мистецтва пробуджується їх бажання займатися різними видами художньо-естетичної діяльності. Під час свят батьки завжди мають змогу спостерігати за діяльністю дітей, оцінити рівень розвитку їх музичних,мовних, рухових та інших здібностей.

/Files/images/DSC04679.JPG

Робота з музичного виховання в нашому закладі дошкільної освіти розпочинається ще у ранньому віці. На всіх етапах шляху дітки систематично, послідовно займаються всіма видами музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, грати на музичних інструментах, виконувати ролі у театралізованих виставах. В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять, міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю. Танцювати дуже корисно для здоров’я. У дитини розвивається правильна постава, надалі вона почувається впевнено в будь-якій ситуації. Також прищеплюємо любов до класичної музики, розширюємо кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість, увага - це вже підготовка до школи та подальшого життя. Ми бачимо в кожній дитині таланти і здібності, допомагаємо їх розкрити. Музика – є одним із засобів виховання, але коли вона усвідомлено сприймається дитиною. Людина, якій в дитинстві розкрили вікно в світ прекрасного, вміє повніше і радісніше сприймати життя, бачити світ багатосторонньо. І ми, дорослі, допомагаємо дітям побачити красу в природі, в праці, вчимо хвилюватися і радіти. Кожному з батьків потрібно пам’ятати, що дітей несприйнятливих до музики немає. Навчаючи музиці, ми впливаємо на загальний розвиток і духовний світ дитини. Заняття музикою впливають на інтелектуальний розвиток і емоційне самопочуття дитини. Прискорюється ріст клітин, що відповідають за інтелект людини. Під дією музики активізуються енергетичні процеси організму, спрямовані на фізичне оздоровлення. Тому на музичних заняттях ми ретельно відбираємо музичний матеріал. Розвиток музичності у кожної дитини індивідуальний, тому не потрібно засмучуватися, якщо у малюка не відразу виходить співати і танцювати, для цього потрібен час.

На музичних заняттях ми розвиваємо кожну дитину і підходимо до кожної дитини індивідуально. Велика увага приділяється такому інструменту як – голос. Саме голос здатний стати основою музичної культури людини в майбутньому.Під час святкових ранків ми часто показуємо музичні казки, адже вони користуються у дітей незмінною любов’ю. Їх можна використовувати як чудовий ключик, який відкриває дверцята в навколишній чарівний світ образів, фарб, звуків, рухів. Навчаючи співу, ми враховуємо фізіологічні особливості дитини, методику роботи над диханням, темпом, дикцією. Пісенний і танцювальний репертуар підбирається відповідно до вікової групи. Навчання передбачає індивідуальний підхід і знання фізіології кожного віку. На музичних заняттях ми вчимо дітей любити співати пісні, вміти слухати музику різних жанрів, правильно, красиво і естетично рухатися. Хочеться і батькам побажати, щоб удома, на відпочинку, під час прогулянок зі своїми дітьми ви приділяли увагу музичному вихованню малюків і допомагали реально сприймати дійсність у всій красі і різноманітті, не руйнуючи чудовий світ дитини.

За організацію музично-естетичного виховання дошкільнят в садку відповідає музичний керівник – Великоданова Ірина Юріївна і Ковтун Галина Вікторівна. Музичне виховання у закладі дошкільної освіти органічно поєднує в собі такі доступні дітям види музичної діяльності як слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи та гру на дитячих інструментах. Для цього у музичному залі є весь необхідний матеріал.

/Files/images/DSC04653.JPG

До організації роботи з дітьми музичні керівники підходять відповідально, кожного разу обираючи ефективні форми, методи і засоби навчально-виховної роботи з дошкільниками, активно використовують сучасні твори музичного мистецтва.Завдяки злагодженій систематичній роботі музичних керівників з дітьми,діти молодшого дошкільного віку емоційно відгукуються на музику; розрізняють звучання барабану; впізнають і називають знайомі музичні вокальні твори; розпізнають характер музики (весела-сумна), регістр (високо-низько), темп виконання (швидко-повільно); розуміють настрій музики; плескають в долоні, виставляють праву-ліву ногу на каблук.

/Files/images/DSC04697.JPG

Вихованці середньої групи відчувають і визначають загальний характер і настрій п’єси; висловлюють думки щодо прослуханих творів; розрізняють на слух барабан, сопілку і трикутник.

Діти старшого дошкільного віку вміють передавати враження від прослуханої музики; самостійно визначають настрій, характер твору та засоби музичної виразності (темп, динаміку, регістр); жанрову належність музичного твору (вокальний – сольний чи хоровий; інструментальний – ансамбль або оркестр); розрізняють марш, вальс, польку; впізнають і називають бубон, барабан і трикутник; у дітей добре сформовані співочі вміння (дикція, артикуляція, вміння брати дихання, злагоджений спів).

/Files/images/DSC05161.JPG

Як підготувати дитину до свята

Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята — це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ДИТИНИ

Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).
Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.
Взуття: чешки, в яких зручно виконувати музично-ритмічні рухи. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно — треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.

РОЗУЧУВАННЯ РОЛІ

При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).
Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом.
За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.

ПРИСУТНІСТЬ БАТЬКІВ

Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі — підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ БАТЬКІВ НА РАНКАХ У ДИТЯЧОМУ САДКУ

1.Своєчасно приходити в дитячий садок, не спізнюватися на дитяче свято, не відволікати увагу дітей і дорослих, не примушувати дитину хвилюватися з приводу підготовки до свята (костюм, зачіска).

2.Пам'ятати, що свято у дитячому садку проводиться не для батьків, а для дітей. Тому батькам слід приходити в хорошому емоційному настрої і підтримувати дітей під час виступу оплесками схвальними поглядами.

3.Вхід в музичний зал дозволяється у змінному взутті і без верхнього одягу.

4.Під час проведення свята забороняється користуватися мобільними телефонами. Їх необхідно попередньо відключити.

5.Фото та відео зйомка може бути проведена тільки зі свого місця. Не слід ходити по залу з кінокамерою або фотоапаратом, - це відволікає дітей, заважає їм зосередитися на виразності свого виступу, порушує святковий настрій.

6.Не можна відволікати дитину розмовами і вигуками з місця.

7.Під час свята батькам забороняється без необхідності вставати і переходити з одного місця на інше.

8.Не бажано присутність на святі дітей (серед гостей) більш молодшого віку, так як вони не можуть зберігати увагу і відволікають «артистів» плачем, вигуками, ходінням по залу.

9.За пропозицією музичного керівника, вихователів і дітей батьки можуть брати участь у проведенні дитячого свята (іграх, танцях тощо) і вміти підтримувати позитивні емоції дітей.

10. Пам'ятати про те, що батьки – зразок для наслідування своїм дітям, тому слід уникати коментарів негативного характеру.

Кiлькiсть переглядiв: 805

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.