ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
Психологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру. Вона включає в себе мотиваційну, інтелектуальну, емоційну, вольову, соціальну готовність.
До початку навчання у школі, у дитини повинні бути сформовані знання про довкілля:
- знання про себе, про свою родину, про своє місто, вулиці;
- знання про явища природи, пори року, місяці, дні тижня;
- знання про дорослих людей: за віком, професією, якостями характеру.
Займаючись з дитиною дошкільної підготовкою, враховуйте наступні моменти:
- Плануйте заняття таким чином, щоб діти досягали успіху у своїй діяльності.
- Хваліть дитину за досягнення і успіхи.
- Намагайтеся позитивно відноситися до поразок дитини.
- Будьте терплячі, коли доводиться показувати одне і те ж багато разів.
- Концентруйте увагу на сильних рисах дитини, а не на її слабкостях. Плануйте подальшу роботу, спираючись на ці сильні сторони.
- Завдання повинні бути достатньо складними, щоб бути цікавими, проте не занадто, щоб не викликати у дитини розгубленості і відторгнення.
- Будьте постійними у своїх вимогах до дитини.
- Довіряйте дитині відповідати за будь-які види діяльності.
- Надавайте дитині можливість продемонструвати свої досягнення.
- Використовуйте всі можливості матеріалу для того, щоб зацікавити дитину, ставлячи проблему, активізує самостійне мислення;
- Організовуйте співпрацю з дитиною, здійснюючи взаємодопомогу;
- Робіть все можливе, щоб ваша дитина була щаслива.
Що можна і чого не можна робити на початку підготовки до навчання дитини в школі
Не слід:
- Змінювати режим дня дитини: позбавляти денного сну, прогулянок, ігор;
- Занадто багато і відразу все вимагати: формулюйте свої вимоги доступно і поступово;
- Драматизувати невдачі дитини;
- Порівнювати дитину з іншими дітьми;
- Виявляти негативне ставлення до неправильних дій дитини;
- Постійно поправляти дитину, часто змушувати переробляти роботу, тому що це призводить до гіршого результату;
- Вимагати від дитини розуміння всіх ваших почуттів.
Необхідно:
- Прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;
- Навчити її долати труднощі, планувати свої дії, поважати оточуючих;
- Приділяти належну увагу фізичному розвитку дитини, особливо моториці, використовуючи ліплення, малювання;
- Підбадьорювати під час постановки руки до письма;
- Заохочувати допитливість дитини, прагнути, щоб вона дізнавалася щось нове для себе;
- Формувати в дитини вміння ставити запитання, заохочувати її міркування;
- Намагайтеся, щоб дитина більше часу проводила з дорослими, робила з вами домашню роботу, бачила, як ви спілкуєтеся з людьми.
Коментарi