ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

/Files/images/400_psichologicheskie-aspekti-podgotovki-detey-k-shkole.jpg

Психологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру. Вона включає в себе мотиваційну, інтелектуальну, емоційну, вольову, соціальну готовність.

До початку навчання у школі, у дитини повинні бути сформовані знання про довкілля:

- знання про себе, про свою родину, про своє місто, вулиці;

- знання про явища природи, пори року, місяці, дні тижня;

- знання про дорослих людей: за віком, професією, якостями характеру.

Займаючись з дитиною дошкільної підготовкою, враховуйте наступні моменти:

- Плануйте заняття таким чином, щоб діти досягали успіху у своїй діяльності.

- Хваліть дитину за досягнення і успіхи.

- Намагайтеся позитивно відноситися до поразок дитини.

- Будьте терплячі, коли доводиться показувати одне і те ж багато разів.

- Концентруйте увагу на сильних рисах дитини, а не на її слабкостях. Плануйте подальшу роботу, спираючись на ці сильні сторони.

- Завдання повинні бути достатньо складними, щоб бути цікавими, проте не занадто, щоб не викликати у дитини розгубленості і відторгнення.

- Будьте постійними у своїх вимогах до дитини.

- Довіряйте дитині відповідати за будь-які види діяльності.

- Надавайте дитині можливість продемонструвати свої досягнення.

- Використовуйте всі можливості матеріалу для того, щоб зацікавити дитину, ставлячи проблему, активізує самостійне мислення;

- Організовуйте співпрацю з дитиною, здійснюючи взаємодопомогу;

- Робіть все можливе, щоб ваша дитина була щаслива.

Що можна і чого не можна робити на початку підготовки до навчання дитини в школі

Не слід:

- Змінювати режим дня дитини: позбавляти денного сну, прогулянок, ігор;

- Занадто багато і відразу все вимагати: формулюйте свої вимоги доступно і поступово;

- Драматизувати невдачі дитини;

- Порівнювати дитину з іншими дітьми;

- Виявляти негативне ставлення до неправильних дій дитини;

- Постійно поправляти дитину, часто змушувати переробляти роботу, тому що це призводить до гіршого результату;

- Вимагати від дитини розуміння всіх ваших почуттів.

Необхідно:

- Прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;

- Навчити її долати труднощі, планувати свої дії, поважати оточуючих;

- Приділяти належну увагу фізичному розвитку дитини, особливо моториці, використовуючи ліплення, малювання;

- Підбадьорювати під час постановки руки до письма;

- Заохочувати допитливість дитини, прагнути, щоб вона дізнавалася щось нове для себе;

- Формувати в дитини вміння ставити запитання, заохочувати її міркування;

- Намагайтеся, щоб дитина більше часу проводила з дорослими, робила з вами домашню роботу, бачила, як ви спілкуєтеся з людьми.

Кiлькiсть переглядiв: 410

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.