Конспект корекційно-розвивального заняття з розвитку міжпівкульної взаємодії для дітей старшого дошкільного віку
Тема: Веселі ігри в дитсадочку
Мета: розвиток міжпівкульної спеціалізації та міжпівкульної взаємодії, активізація міжпівкульної взаємодії, розвиток комісур, міжпівкульних інтеграторів, через які півкулі обмінюються інформацією та забезпечують синхронізацію роботи півкуль; розвиток дрібної моторики, здібностей, уваги, пам’яті, мислення, сприйняття, мовлення та довільної регуляції.
Матеріали: конверт з листом від лісових звіряток; картки з малюнками до завдання «Склади малюнок», листки із графічним завданням (Додаток 1), олівці простий та кольорові.
Хід заняття:
Вступна частина
Привітання
1. Вправа «Веселе вітання»
Мета: поліпшення настрою, зняття емоційної напруги.
(всі діти стають у коло)
Щоб гарний настрій мати (беруть один одного за руки),
Треба друзів привітати.
Руку дружби простягни (простягають одну руку до центру кола та вкладають одна на одну)
І заняття розпочни.
— Діти, а ви любите відгадувати загадки? Тоді скажіть мені, про кого ця загадка.
Гостроносий i малий,
Сiрий, тихий i незлий.
Вдень ховається, вночi
Йде шукать собi харчi.
Весь iз тонких голочок,
Як вiн зветься?..(Iжачок)
Казка про їжачка
Жив-був їжачок. Він був маленький, кругленький, сірого кольору, з гострим носиком та чорними оченятами. На спині у їжачка були найсправжнісінькі колючки, але він був добрим та ласкавим. Кожного дня ходив їжачок до лісового дитячого садочка. В лісовий садочок разом з їжачком ходило багато його друзів-звіряток. Вони навчалися, гралися, вчилися товаришувати, як і ви у дитячому садочку.
А щоб дізнатися, хто відвідує лісовий дитсадок, складіть малюнок із частинок, що лежать на ваших столах і ви побачите, які це звірятка.
2. Вправа «Склади малюнок»
Мета: розвиток дрібної моторики пальців рук, психічних процесів, закріплення просторових уявлень.
Перед вами конверти, дістаньте звідти завдання. Складіть із частин малюнок.
Після виконання вправи психолог запитує дітей про те, хто у них зображений на малюнку.
Ось ви і познайомились із вихованцями лісового дитячого садочка і так сталося, що сьогодні до нас лісовою поштою доправили листа. Зараз подивимося, що у ньому. (Психолог дістає з конверта аркуш паперу). Тут аркуш паперу із завданням.
Лісові звірятка дуже спритні, вправні, розумні. Діти, давайте добре потренуємося, щоб якщо лісові звірятка, мандруючи, заїхали до нас у гості, то побачили, як ви багато вмієте і знаєте та навчилися у вас цікавим іграм та вправам.
3. Рухлива вправа «Зарядка для звіряток»
Мета: активізація роботи мозку, психічних процесів, налаштування на роботу.
Завдання: ви слухаєте мої команди, уважно слідкуєте за моїми рухами і повторюєте разом зі мною.
Психолог: «Руки в сторони, вгору, на плечі, ніс, вуха, голова, покрутили руками, затиснутими у кулачки від себе та покрутили до себе.»
Основна частина
Блок вправ для розвитку міжпівкульної взаємодії, посилення функціональних зв’язків
Мета: активізація міжпівкульної взаємодії, посилення функціональних зв’язків.
1. Вправа «Кільце»
Завдання: І варіант. Зараз ми будемо почергово і якнайшвидше перебирати пальцями рук, з'єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній, підмізинний, мізинець. Вправа виконується в прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотньому порядку (від мізинця до вказівного пальця). Спочатку вправа виконується правою рукою окремо, потім - лівою і далі обома руками одночасно.
ІІ варіант. Найскладніший варіант ігри - зворотні кільця, але якщо тренуватися щодня, то у вас все вийде.
2. Вправа «Кулак, ребро, долоня»
Психолог демонструє дітям три положення руки, що послідовно змінюють одне одного на поверхні столу. Долоня на поверхні, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на поверхні столу, розпрямлена долоня на поверхні столу. Діти виконують пробу разом з психологом, потім по пам'яті протягом 8 - 10 повторень моторної програми. Проба виконується спочатку правою рукою, потім - лівою, потім - двома руками разом. При засвоєнні програми або при ускладненнях у виконанні психолог пропонує дітям допомагати собі командами («кулак - ребро - долоня»), що вимовлятимуться вголос або про себе.
3. Вправа «Танок «Лезгінка».
Завдання: ліва рука складена в кулак, великий палець відставлений в бік, кулак розгорнутий пальцями до себе. Права рука прямою долонею торкається до мізинця лівої. Після цього одночасно міняється положення правої і лівої рук. Повторити 6-8 разів, домагаючись точності і високої швидкості.
Спрощений варіант: обидві руки складені в кулак, великі пальці відставлені в бік, кулаки розгорнуті до себе. На рахунок великий палець правої руки торкається до мізинця лівої, після цього одночасно змінити положення рук. Повторити 6-8 разів.
Ви дуже добре працювали, а тепер давайте відпочинемо.
Динамічна хвилинка
Раз, два – всі пірнаєм,
Три, чотири – виринаєм,
П’ять, шість – на воді кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім – що є сили всі до берега поплили,
Дев’ять, десять – обтрусились і на місці залишились.
4. Гра «Пеньочки, ялиночки»
Мета: сприяти руховій активності дітей, зняти психомоторну напругу.
Завдання: за командою психолога діти виконують рухи: 1. «Пеньочки» - присісти, 2. «Ялиночки» - підняти руки вгору. Можна виконувати вправу в різному темпі. В процесі корекційної роботи можна додавати команди. Наприклад, "Вітер" - діти піднімають руки вгору та гойдають ними немов гілочками і т. ін.
5. Вправа «Домалюй картинку»
Мета: розвиток зв’язків між півкулями головного мозку, розвиток дрібної моторики пальців рук, психічних процесів, довільності поведінки (Додаток 1).
Завдання: домалювати та розфарбувати малюнок спочатку однією, а потім іншою рукою.
6. Вправа «Паралельні та перехресні рухи».
Завдання: 1-й етап. На рахунок 1-12 дитина повільно крокує, позмінно торкаючись то правою, то лівою рукою протилежного коліна (перехресні рухи).
2-й етап. Далі на рахунок 1-12 дитина крокує, але вже торкаючись однойменного коліна (односторонні рухи).
3-й і 5-й етапи - перехресні рухи;
4-й - односторонні.
Обов'язкова умова - починати і закінчувати вправу перехресними рухами.
Зворотній зв'язок:
Чи сподобалося заняття, що сподобалося виконувати?
Психолог дякує за роботу на занятті, хвалить кожного учасника.
Психолог:
Нам дуже шкода розлучатися,
Але прийшла пора прощатися.
Щоб нам не сумувати,
Треба башточку дружби побудувати.
7. Гра«Башточка дружби»
Мета: емоційно закріпити пізнавальний інтерес, позитивне ставлення дітей один до одного.
Діти разом із психологом стають у коло і будують із кулачків башточку. Прощаються: «Усім-усім до побачення!».
Кінець заняття
Додаток 1
Коментарi